نوروز امسال هم حال هتلداران فارس را خوب نکرد

15 فروردين 1400 ساعت 9:43

رئیس جامعه هتلداران فارس با بیان اینکه هتل‌های استان در نوروز امسال وضعیت خوبی نداشتند، گفت: سطح اشغال هتل‌های فارس در نوروز ١٤٠٠ بین ١٠ تا ٣٠ درصد متغیر بود.


حسن سیادتان با بیان اینکه نوروز ٩٩ همه هتل ها تعطیل بود و نسبت سطح اشغال را باید با سال ٩٨ سنجید، خاطرنشان کرد: در مقایسه نوروز ۱۴۰۰ و نوروز ۱۳۹۸، سطح اشغال هتل‌ها در فارس افت ۶۰ درصدی را تجربه کرد.
رئیس جامعه هتلداران استان فارس تاکید کرد که تداوم روند فعلی شیوع کروناویروس به حتم موجب تعطیلی تعدادی از هتل‌های استان خواهد شد.
او ادامه داد: باید منتظر نتیجه واکسیناسیون و چگونگی روند شیوع بیماری طی ماه‌های آینده ماند، اما اگر به همین منوال پیش رود، قطعا تعدادی از هتل‌ها در فارس تعطیل می‌شوند.
رئیس جامعه هتلداران فارس با اشاره به شیوع بیشتر بیماری کرونا طی روزهای اخیر در استان و تغییر وضعیت رنگبندی استان در سامانه ماسک وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد که جامعه هتلداران فارس همانند ابتدای همه گیری این بیماری تاکنون، در این مقطع زمانی نیز با ستاد ملی و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همکاری خواهد کرد.
سیادتان در پاسخ به این سئوال که چه برنامه‌ای برای اجرای تورها دارید؟ گفت: از آنجا که شیوع این بیماری موجب بی ثباتی در وضعیت شهرها شده است نمی‌توان روی اجرای تورهای داخلی برنامه ریزی کرد.
او اضافه کرد: هتل‌ها از امن ترین مکان‌های بهداشتی برای اسکان مسافران و گردشگران هستند و تاکنون موردی دال بر ابتلای افراد در هتل‌ها گزارش نشده است.
رئیس جامعه هتلداران فارس با بیان اینکه هزینه‌های هتلداری در دوران کرونا به واسطه نیاز به لوازم و مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی  ٢٥ درصد افزایش یافته است، یادآور شد که در بازرسی‌های نوروز هم به وضوح این موضوع مشهود بود.
منبع: ایسنا


کد مطلب: 23342

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23342/نوروز-امسال-هم-حال-هتلداران-فارس-خوب-نکرد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir