۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در فارس:

سند «مهندسی فرهنگی» شیراز رونمایی شود

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۶
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: سند مهندسی فرهنگی که قرار شد در شورای برنامه ریزی به آن نگاه شود و پیگیر بوده‌ایم و امیدوارم که تا روز شیراز تمام شود و یک رونمایی از آن داشته باشیم.
سند «مهندسی فرهنگی» شیراز رونمایی شود
به گزارش حافظ خبر، آیت الله «لطف‌الله دژکام» در دیدار با استاندار فارس و معاونین، با اشاره به سند مهندسی فرهنگی شیراز تاکید کرد: در روز شیراز مشترکا از برش سند نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس در مکانی مانند حافظیه یا سعدیه که جنبه فرهنگی داشته باشد رونمایی کنیم.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: نگاه ما در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی استان اینگونه بوده که ۱۶۰۰ نفر از فرهیختگان استان در این خصوص نظر داشته باشند حال امیدوارم پس از رونمایی از نقشه تلنگر دوباره ای برای مسائل فرهنگی استان شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مسائل امنیتی نیز گفت: ما برای حل این قضیه نیاز به یک سازماندهی داریم چون برقراری آرامش و امنیت اخلاقی، تنها با کار سلبی حاصل نمی‌شود و برخورد چاره کار نیست و باید در چارچوب ارزش‌ها و قانون و مقررات خودمان ساماندهی شود و در کنار کار پلیس امنیت اخلاقی، ما نیازمند کار فرهنگی عالمانه و دقیق و نیز ساماندهی مطلوب نیز هستیم تا مشکل حل شود که در معاونت سیاسی اجتماعی باید نگاه جدی به این قضیه شود.
آیت الله دژکام ادامه داد: ما می‌خواهیم قضیه ساماندهی شود به گونه‌ای که همه اینها در یک چارچوب قرار گیرند و به نظر بنده با برنامه ریزی این کار شدنی است.
وی تاکید کرد: بنده به دنبال مانور نیستم چون تغییری رخ نمی‌دهد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: این کار باید مبنای دقیق علمی و اجتماعی داشته باشد و باید به شکلی در طول سال جدید دوستان پیگیری کنند و اول باید مبانی واضح شود وگرنه هرچه برخورد کنیم ظاهر است و اساس تغییر نمی‌کند.
آیت الله دژکام یادآور شد: در خصوص بحث مسائل اجتماعی برخی مسائل و مشکلات، اخلاقی است و برخی مشکلات آسیب‌های دیگری
نماینده ولی فقیه در استان فارس: در روز شیراز علاوه بر سند فرهنگی شیراز از برش سند نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس نیز در حافظیه یا سعدیه رونمایی شود.
است که در جهت رفع آنها تلاش‌های زیادی انجام می‌گیرد و باز هم باید دنبال کنید مسئله‌ای که وجود دارد این است که برنامه‌های ما باید مبتنی بر آمار دقیقی باشد اما در این زمینه‌ها آمار دقیقی نداریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت استان در بحث مواسات و همدلی، گفت: در بحث مواسات و همدلی کمک خوب گرفتیم اما اینکه چگونه و کجا هزینه می‌شود مشخص نیست در حالی که اگر می‌خواهیم بگوییم ما با فقر مبارزه کردیم باید واقعیت موجود فقر را دقیق بگوییم.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: زمانی آمار دقیقی از یتیمان و بی سرپرستان استان نداشتیم و گمان می‌کردیم نمی‌شود این افراد را ساماندهی کرد در حالی که وقتی آمار را دقیق کردیم دیدیم بار سنگینی نیست اما از روز اول چون واضح نکردیم گمان کردیم سرپرستی یتیمان کار سخت و نشدنی است.
وی ادامه داد: در بسیاری از خدماتی که ارائه می‌دهیم و نظام هم کم خدمات ارائه نمی‌دهد برخی به دنبال این هستند که قضیه سردرگم باشد حال مجموعه دولت و حاکمیت باید به شکلی بتوانند مسائل خود را دقیق‌تر تبیین کنند تا شرایط از این حالت تقابل‌هایی که اکثراً جنبه سیاسی دارد تبدیل شود به اینکه هر کسی خدمتی ارائه می‌دهد خدمتش منصفانه مورد تقدیر قرار گیرد.
آیت الله دژکام تاکید کرد: در حکمی که مقام معظم رهبری به بنده دادند برای پذیرفتن وظیفه نمایندگی ایشان در استان نظر ایشان به کمک برای راه افتادن مسائل است نه تقابل و فرموده‌اند باید مسائل راهبردی را در جریان باشید و همکاری کنید و از این جهت در عرصه اجتماعی و اقتصادی در راستای کسب اطلاعات بیشتر مزاحم شما می‌شویم تا هماهنگی‌ها و همفکری‌ها بیشتر باشد و این موضوع در خیلی جاها به دفاع از مواضع دوستان منجر می‌شود و در کشور ما امروز این هماهنگی‌های بیشتر نیاز است و این همه فاصله‌ای که ایجاد شده مردم را بیشتر سردرگم می‌کند.
نماینده ولی فقیه در فارس، در پایان یادآور شد: بالاخره فضاسازی رسانه‌ای که می‌شود گاهی بسیار سنگین است و از دست همه ما خارج است.
کد مطلب : ۲۳۳۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما