مدیرکل ارتباطات فارس خبر داد:

افزایش پهنای باند اینترنت فارس

16 فروردين 1400 ساعت 9:45

پهنای باند ورودی به استان در یک سال گذشته بالغ بر ۵۵۵ گیگابیت برثانیه افزایش ظرفیت داشته است.


به گزارش حافظ خبر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اعلام این خبر افزود: پهنای باند ورودی به استان در سال گذشته با افزایش ۵۵۵ گیگابیتی، به ۱۹۴۲ گیگابیت برثانیه و پهنای باند خروجی استان با ۲۰۰ گیگابیت برثانیه افزایش به ۱۳۱۰ گیگابیت برثانیه رسیده است.
مهرداد سهرابی اضافه کرد: فارس با دارا بودن بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری، بعد از تهران زیرساختی ترین استان کشور بوده و دومین مرکز سوییچ بین‌الملل کشور را داراست.
او افزود: فارس به عنوان هاب منطقه جنوب، علاوه بر سرویس‌هایی که توسط استان ارائه می‌شود یکی از درگاه‌های اصلی کشور است که به استان‌های همجوار نیز سرویس می‌دهد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری فارس ادامه داد: پهنای باند بین‌الملل یا اینترنت به ۸۷۱ گیگابیت برثانیه در فارس ارتقا یافته است و نسبت به ابتدای دولت یازدهم با رشد ۱۱۵ برابری و شبکه انتقال نیز با ۱۲۳۳ گیگابیت برثانیه افزایش به ۳۷۳۰ گیگابیت برثانیه رسیده است و با رشد ۲۱ برابری همراه بوده است.
سهرابی با اشاره به ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گفت: امسال تعداد ۱۲۷ سایت روستایی در استان احداث و ارتقا یافته که با این سایت‌ها دسترسی ۱۹۲ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است که شامل جمعیتی بالغ بر ۱۹۶ هزار نفر و ۵۶ هزار و ۷۴۵ خانوار روستایی‌می شود.


کد مطلب: 23350

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23350/افزایش-پهنای-باند-اینترنت-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir