۰
plusresetminus
مدیرکل ارتباطات فارس خبر داد:

افزایش پهنای باند اینترنت فارس

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۵
پهنای باند ورودی به استان در یک سال گذشته بالغ بر ۵۵۵ گیگابیت برثانیه افزایش ظرفیت داشته است.
افزایش پهنای باند اینترنت فارس
به گزارش حافظ خبر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اعلام این خبر افزود: پهنای باند ورودی به استان در سال گذشته با افزایش ۵۵۵ گیگابیتی، به ۱۹۴۲ گیگابیت برثانیه و پهنای باند خروجی استان با ۲۰۰ گیگابیت برثانیه افزایش به ۱۳۱۰ گیگابیت برثانیه رسیده است.
مهرداد سهرابی اضافه کرد: فارس با دارا بودن بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری، بعد از تهران زیرساختی ترین استان کشور بوده و دومین مرکز سوییچ بین‌الملل کشور را داراست.
او افزود: فارس به عنوان هاب منطقه جنوب، علاوه بر سرویس‌هایی که توسط
پهنای باند ورودی به استان در یک سال گذشته بالغ بر ۵۵۵ گیگابیت برثانیه افزایش ظرفیت داشته است.
استان ارائه می‌شود یکی از درگاه‌های اصلی کشور است که به استان‌های همجوار نیز سرویس می‌دهد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری فارس ادامه داد: پهنای باند بین‌الملل یا اینترنت به ۸۷۱ گیگابیت برثانیه در فارس ارتقا یافته است و نسبت به ابتدای دولت یازدهم با رشد ۱۱۵ برابری و شبکه انتقال نیز با ۱۲۳۳ گیگابیت برثانیه افزایش به ۳۷۳۰ گیگابیت برثانیه رسیده است و با رشد ۲۱ برابری همراه بوده است.
سهرابی با اشاره به ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گفت: امسال تعداد ۱۲۷ سایت روستایی در استان احداث و ارتقا یافته که با این سایت‌ها دسترسی ۱۹۲ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شده است که شامل جمعیتی بالغ بر ۱۹۶ هزار نفر و ۵۶ هزار و ۷۴۵ خانوار روستایی‌می شود.
کد مطلب : ۲۳۳۵۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما