کمبود ذخایر خون زیرسایه کرونا

17 فروردين 1400 ساعت 10:51

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: متاسفانه محدودیت‌های کرونایی موجب کاهش مراجعات اهداکنندگان خون و در نتیجه کاهش ذخایر خون شده و اکنون با کمبود شدید ذخایر خونی در تمام گروه‌های خونی مواجه هستیم.


به گزارش حافظ خبر، «مسعود ترابی» با بیان اینکه با توجه به کاهش تعداد اهداء کنندگان، نیاز به همه گروه‌های خونی در  فارس وجود دارد، از همه مردم استان با هر گروه خونی تقاضا کرد که این کار خداپسندانه را مهم تلقی و در اسرع وقت برای نجات بیماران نیازمند به خون مراجعه کنند.
او افزود: بیماران تالاسمی، بیماران سرطان خونی و بیمارانی که در انتظار عمل پیوند قرار دارند، درصد زیادی از ذخایر خونی را به خود اختصاص می‌دهند و از آنجا که اکثر این بیماران را کودکان تشکیل می‌دهند، امید است که همشهریان برای نجات آنها به امر اهدای خون اقدام کنند.
مدیرکل انتقال خون فارس ادامه داد: دو مرکز در سطح شهر شیراز یکی در ایستگاه قوامی در قصردشت و دیگری در فلکه نمازی جنب درمانگاه امام رضا همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹:٣٠ پذیرای اهدا کنندگان خون است.
ترابی با تاکید بر اینکه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا به شدت در سطح مراکز انتقال خون استان رعایت می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام اهدا کنندگان در بدو ورود تب سنجی می‌شوند، دست‌های آنها ضدعفونی و در صورت نیاز ماسک در اختیار آنها گذاشته می‌شود.
به گفته او، فاصله گذرای اجتماعی در تمام مراحل خونگیری چه در اتاق انتظار و چه در تخت‌های معاینه رعایت می‌شود.
مدیرکل انتقال خون فارس اضافه کرد: وسایل خونگیری نیز به صورت پک‌های استریل یکبار مصرف پیش‌بینی شده و هیچ خطری از نظر ابتلا به کرونا وجود ندارد.
منبع: ایسنا
 


کد مطلب: 23354

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23354/کمبود-ذخایر-خون-زیرسایه-کرونا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir