۰
plusresetminus
معاون علوم پزشکی شیراز خواستار شد:

اعلام وضعیت فوق‌العاده در فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۳
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه ظرف مدت بسیار کوتاهی شاهد قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در حدود دوسوم شهرستان‌های فارس بودیم، خواستار اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در این استان شد.
اعلام وضعیت فوق‌العاده در فارس
به گزارش حافظ خبر، عبدالرسول همتی با یادآوری اینکه سناریوهای مختلفی در موج چهارم کرونا برای استان فارس تعریف و طراحی شده که طبق آن پیش می‌رویم، افزود: بین موج سوم و چهارم کرونا بسیاری از تخت‌ها از مدار استفاده خارج شد، اما اکنون این تخت‌ها مجددا در مدار قرار گرفته و فعال شده است.
به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علاوه بر بیمارستان‌های علی‌اصغر و شهید فقیهی، اکنون تخت‌های کرونایی بیمارستان‌های شهید چمران، نمازی و پیوند اعضا، افزایش یافته است.
همتی با بیان اینکه تمام عمل‌های غیر اورژانسی در این بیمارستان‌ها لغو شده تا تخت‌های
همتی با اشاره به اینکه ظرف مدت بسیار کوتاهی شاهد قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در حدود دوسوم شهرستان‌های فارس بودیم، خواستار اعلام وضعیت فوق‌العاده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در این استان شد.
بیشتری به مبتلایان کرونا تخصیص داده شود، گفت: بیمارستان‌های خصوصی در مرحله بعدی از سناریوی طراحی شده و در صورت لزوم، اضافه خواهد شد.
او همچنین با بیان اینکه بیمارستان پشتیبان با ظرفیت ١٠٠ تخت نیز راه‌اندازی شده و در حال پذیرش بیمار است، تاکید کرد: ما موظف به تامین تخت هستیم حتی اگر بیمارستان صحرایی راه‌اندازی شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: متاسفانه سیر بیماری به گونه‌ای‌ست که سوش انگلیسی در جامعه غالب شده و به شدت در حال اشغال تخت‌های بیمارستانی است.
همتی با بیان اینکه تا ظهر 18 فروردین بیش از ٣٠٠ مورد بستری جدید در استان فارس ثبت شده است، گفت: شرایط امروز شیراز و فارس ویژه است و مردم همراهی کمک کنند.
معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه درخواست اعلام وضعیت فوق‌العاده در فارس به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه شده است، گفت: خواستار تعطیلی کامل دو هفته‌ای شهرهای قرمز در استان فارس شده‌ایم و امیدوار هستیم که این اتفاق بیفتد، چرا که در غیر این صورت کنترل وضعیت به شدت سخت است.
منبع: ایسنا
کد مطلب : ۲۳۳۵۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما