۰
plusresetminus

ظرفیت‌های فارس، آینده‌ساز همکاری بیشتر ایران و افغانستان

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۴
استاندار فارس گفت: استان فارس ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دارد که می‌تواند زمینه همکاری با افغانستان باشد.
ظرفیت‌های فارس، آینده‌ساز همکاری بیشتر ایران و افغانستان
به گزارش حافظ خبر، عنایت‌الله رحیمی در دیدار سفیر افغانستان در ایران با بیان اینکه زبان، فرهنگ آداب و رسوم مشترک از مولفه‌های تقویت رابطه میان ملت‌ها است، اظهارداشت: انتظار می‌رود ارتباطات دوستانه میان دو کشور بیش از پیش تقویت شده و گسترش یابد و با وجود این که فراز و فرودهای امنیتی و حضور بیگانگان مانع از افزایش مراودات است، امیدواریم شاهد ثبات و صلح دائمی در افغانستان باشیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه بسیاری از نیروهای کارآمد افغانستان به دلایل مختلف نمی‌توانند به صورت مستقیم در خدمت پیشرفت کشورشان باشند و در ایران حضور دارند، تصریح کرد: امیدواریم با برقراری صلح و ثبات در افغانستان شاهد بازگشت نیروهای مهاجر به کشورشان باشیم و آنها بتوانند در سازندگی و آبادانی افغانستان مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خود را در کنار ملت بزرگ افغانستان می‌بیند و در همه تنگناها به آن کشور کمک می‌کند، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ چشمداشتی جز حسن همجواری و رعایت منافع طرفین ندارد.
استاندار فارس ادامه داد: افغانستان را کشوری دوست و برادر می‌دانیم و ملت بزرگ افغانستان را به عنوان مردمی رشید لایق و شایسته می‌دانیم که برا سرنوشت خود حاکم باشند و رهبران دو کشور در همین مسیر حرکت می‌کنند.
رحیمی با اشاره به اینکه زمینه‌های همکاری تجاری و اقتصادی فراوانی برای همکاری دولت ملت ایران و افغانستان وجود دارد، گفت: در زمینه‌های معدنی مانند معادن کانی فلزی و غیرفلزی و طبیعی و نیز در حوزه تولید کالاهای صنعتی و کشاورزی استان فارس ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و می‌تواند با کشور افغانستان همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشد؛ همچنین در زمینه پزشکی و درمانی استان فارس یکی از قطب‌های پزشکی کشور محسوب می‌شود و مقصد درمانی بسیاری از شهروندان کشورهای حوزه خلیج فارس شیراز است و می‌توانیم پذیرای اتباع افغانستان نیز باشیم.
وی اظهارداشت: استان فارس به عنوان ایران کوچک از نظر اقلیمی چهار فصل بوده و به دلیل وجود حافظ و سعدی و خدمتی که ادبیات فارسی کرده‌اند شناسنامه ایران و فارسی زبانان محسوب می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه از حقوق قانونی مهاجران افغانستانی دفاع می‌کنیم، گفت: انتظار می‌رود دولت افغانستان نظارت بیشتری بر تردد اتباع افغانستان داشته باشد؛ زیرا هم اکنون شاهد صدمات بسیار زیادی به اتباع غیرمجاز افغانستان در زمان ترددهای جاده‌ای هستیم.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس
کد مطلب : ۲۳۳۵۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما