جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مطرح کرد:

احتمال تعطیلی مترو شیراز از شنبه

19 فروردين 1400 ساعت 13:56

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از تعیین تکلیف فعالیت مترو و اتوبوس در جلسه امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: احتمال دارد فعالیت مترو شیراز از شنبه تعطیل شود.


به گزارش حافظ خبر، عبدالرضا قاسمپور پنج‌شنبه ۱۹ فروردین در جمع خبرنگاران افزود: احتمال دارد فعالیت اتوبوس‌های مرکز شهر و درون شهر تعطیل شود اما اتوبوس‌های شهرک‌های اطراف برای انتقال شهروندان به مرکز شهر برقرار باشد.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: برخی واحدهای تجاری از زمان اعمال محدویت‌های اصناف در سطح شیراز تخطی کرده‌اند که ابتدا اخطار دریافت می‌کنند اما در صورت عدم تمکین به مدت دو هفته پلمپ می‌شوند.
قاسمپور با بیان اینکه دامنه فعالیت مشاغل گروه یک متاسفانه بسیار وسیع دیده شده است، گفت: پیشنهادی به تهران داده‌ایم برای کاهش لیست گروه یک مشاغل همانند سال گذشته که امید است مورد موافقت قرار گیرد.
او همچنین تاکید کرد که ورود و خروج مسافران و پلاک‌های غیربومی سایر شهرستان‌ها به شیراز ممنوع است، مگر در موارد خیلی ضروری با ارائه مدارک و مستندات سفر آنها انجام شود.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به کمبود تجهیزات و تکمیل ظرفیت مراکز درمانی هم اشاره کرد و از آماده باش کامل به همه نهادها و مراکز درمانی و حتی بخش خصوصی خبر داد و گفت: حجم مراجعین بسیار بالا و بی سابقه است و اکثر مبتلایان دچار کرونای انگلیسی شده‌اند. 
قاسمپور خاطرنشان کرد: اکنون بیمارستان پشتیبان آماده شده و بیش از ٧٠٠ تخت به تخت‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های شیراز و سطح استان اضافه شده است.
او همچنین گفت: فعالیت مطب‌های غیرضروری توسط دانشگاه علوم پزشکی تعطیل شده و سایر مطب‌های ضروری امکان فعالیت دارند.
معاون استانداری فارس ادامه داد: مطب‌های پزشکان که در سطح شهر شیراز وجود دارد و در حال پذیرش بیماران هستند به علت ضروری بودن فعالیت آنان و برطرف کردن مشکلات مردم اجازه فعالیت را با توجه به اینکه شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونا است از دانشگاه علوم پزشکی شیراز کسب کردند.
قاسمپور گفت: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در سطح استان فارس پیشنهاد تعطیلی کامل دو هفته‌ای شیراز از طریق استاندار فارس به وزیر کشور ارسال شده است.
معاون استانداری فارس گفت: در این پیشنهاد آمده است که با توجه به میزان شیوع ویروس کرونا در سطح استان فارس نسبت به تعطیلی برشی از ناوگان غیرضروری استان و شهر شیراز اقدام شود و فعالیت ادارات غیر ضروری نیست تا حداکثر امکان کاهش یابد.


کد مطلب: 23359

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23359/احتمال-تعطیلی-مترو-شیراز-شنبه

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir