۰
plusresetminus
رئیس مجمع نمایندگان فارس:

فارس در انتقال آب از دریا عقب مانده است

تاریخ انتشارشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۹
رئیس مجمع نمایندگان فارس گفت: امروز استان‌های دیگر همچون اصفهان و خراسان و کرمان که فاصله بیشتری نسبت به استان فارس از خلیج فارس را دارند، انتقال آب را انجام داده‌اند اما استان فارس در این عرصه عقب مانده است.
فارس در انتقال آب از دریا عقب مانده است
به گزارش حافظ خبر، ابراهیم عزیزی شنبه ۲۱ فروردین در نشست انتقال آب دریا به استان فارس با اشاره به اهمیت انتقال آب دریا به استان اظهار کرد: با توجه به ذخیره آب اندک در فارس، انتقال آب به استان از خلیج فارس یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. 
او عنوان کرد: تلاش برای صنعتی شدن استان فارس زمانی به نتیجه خواهد رسید که ابتدا منابع آب مورد نیاز تامین شود.
عزیزی با اشاره به اهداف برگزاری این نشست خاطرنشان کرد: برای انجام این پروژه بزرگ و محرک، نیاز بود با تشکیل یک جلسه با حضور مسئولان و سرمایه گذاران، موانع و محدودیت‌های انتقال آب از دریا به استان فارس را برداریم.
او افزود: هم افزایی بخش خصوصی، مجلس و دولت در این راستا کارساز است و این نشست به دنبال یک وحدت و انسجام مطلوب در این زمینه است.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی از آمادگی کامل وزارت صمت برای انجام این پروژه خبر داد و گفت: در جلساتی که با وزیر صمت در تهران داشتیم، ایشان اعلام آمادگی کرد تا در این پروژه مشارکت جدی داشته باشند.
عزیزی در جمع بندی سخنان مطرح شده در این نشست نیز گفت: با تشکیل یک دبیرخانه ظرف ۱۵روز آینده سعی خواهد شد تا انجام پروژه حالت اجرایی به خود گیرد.
او از مسئولان صنعت فارس نیز خواست تا با برگزاری جلسات هماهنگی مشارکت صنعتگران را در این پروژه افزایش دهند.
رئیس مجمع نمایندگان فارس همچنین گفت: برای انجام این پروژه بزرگ نیازمند یک ساختار و تشکیلات منسجم هستیم لذا دبیرخانه‌ای به همین منظور ایجاد خواهد شد تا امورات اداری را با سرعت بیشتری پیش ببرد.
عزیزی ادامه داد: شرکت فراسان نیز به عنوان پیش قراول این پروژه بزرگ، در کنار سایر صنعتگران و دستگاههای اجرایی با توجه به مطالعات خوب انجام شده، طرح را جلو خواهند برد.
او همچنین گفت: در این راستا جلب مشارکت واحدهای صنعتی کوچک نیز راهگشا خواهد بود تا با استفاده از تمام ظرفیت‌ها این ابرپروژه به سرانجام رسیده و به فضل خدا تابوی انتقال آب به استان فارس شکسته شود.
کد مطلب : ۲۳۳۷۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما