۰
plusresetminus

دعوت به مناظره اعضای شورای شهر شیراز و نمایندگان مجلس

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در صحن علنی شورای شهر شیراز ،نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در خصوص وضعیت شهرداری شیراز دعوت به مناظره کرد.
دعوت به مناظره اعضای شورای شهر شیراز و نمایندگان مجلس
به گزارش حافظ خبر، سید عبدالرزاق موسوی عصر یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز در خصوص مواضع نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی موضع گرفت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را دعوت به مناظره کرد.
موسوی معتقد است که وضعیت شورای چهارم به مراتب از شورای پنجم اسلامی شهر بدتر بوده و شورای شهر شیراز در دوره پنجم کاملاً شفاف و عاری از هرگونه مشکلی است.
به گفته رئیس شورای شهر شیراز پخش صحن علنی شورای شهر از طرق مختلف که در دوره چهارم شورای شهر نیز این موضوع وجود داشت و همچنین ایجاد رأی دهی الکترونیک یکی از مصادیق شفافیت در شورای شهر بوده است این درحالی است که بیشترین فعالیت‌های عمرانی در شهر شیراز در دوره چهارم صورت گرفت و شورای و شهرداری شیراز نیز برخلاف آنچه که به عنوان شعار مطرح کرده بودند به جای انسان محوری در شهرها به دنبال افتتاح طرح‌های عمرانی اند.
بیان این نطق در حالی رویداد که زمزه هایی مبنی بر رد صلاحیت تمامی اعضای شورای پنجم که برای انتخابات دوره ششم شورای شهر شیراز متقاضی بودند به گوش می‌رسد و براساس شنیده‌ها در محافل غیر رسمی رئیس شورای شهر شیراز که جز رد صلاحیت شده‌ها است نیز نسبت به این موضوع موضع گیری کرده است.

مصوبات یک صد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر شیراز
در نخستین دستور کار جلسه علنی این شورا طرح دوفوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره به‌کارگیری نیروهای شرکتی شهرداری شیراز بررسی شد؛ این طرح با یک ماده‌واحده به تصویب رسید که بر اساس آن، شهرداری شیراز مکلف است همه نیروهای شرکتی شاغل در این مجموعه را، معادل یک هزار و ۶۰۰ نفر، ظرف مدت سه ماه به‌کار گیرد.
در ادامه طرح جمعی از اعضای شورا، درباره الزام شهرداری شیراز به خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی که از کمیسیون‌های عمران، حمل‌ونقل و ترافیک و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شده بود، به تصویب رسید؛ بر این اساس، شهرداری مکلف است ضمن رعایت ضوابط و مقررات قانونی و آئین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری تهران تسری یافته به سایر کلانشهرها، تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی از محل بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری و سایر تسهیلات پیش‌بینی‌شده در بودجه سالانه کشوری، باهدف توسعه سیستم حمل‌ونقل عمومی کلانشهر شیراز تأمین کند؛ همچنین شهرداری مکلف است آئین‌نامه نحوه واگذاری یا خرید خدمت اتوبوس‌های یادشده را در مدت دو ماه از تاریخ مصوبه به تصویب شورای اسلامی شهر برساند.
در دستور کار بعدی این جلسه از شورا، طرح کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا، درباره پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به هریک از ائمه جمعه گویم و گلستان بابت ودیعه ترهین منزل، به تصویب رسید؛ بر اساس ماده‌واحده این طرح به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود به‌منظور رهن دو باب منزل برای سکونت هریک از ائمه جمعه گویم و گلستان مجموعاً تا سقف یک‌میلیارد ریال اقدام کند.
 
 
کد مطلب : ۲۳۳۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما