۰
plusresetminus
امام جمعه شیراز در نشستی با مسؤولان قضایی استان:

نباید از رأفت اسلامی چشم‌پوشی کرد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۳
آیت الله دژکام در دیدار نوروزی با رئیس کل دادگستری فارس، دادستان و معاونین این اداره کل بیان کرد: در دستگاه قضایی، ما بسیار بیشتر از مجموعه اجرایی کشور به اعتماد مردم نیاز داریم.
نباید از رأفت اسلامی چشم‌پوشی کرد
به گزارش حافظ خبر، وی در همین رابطه افزود: اگر جایگاه دستگاه قضایی در اذهان عمومی، همان جایگاه مطلوب باشد، مردم نیز به سایر قوا اعتماد خواهند کرد.
نماینده ولی فقیه در فارس افزود: ما مدعی نیستیم که دستگاه قضایی کاملا پاکی داریم؛ اما با بررسی مجموعه دستگاه‌های قضایی در جهان، می‌توان به این واقعیت دست یافت که دستگاه قضایی ایران از سرآمدان است؛ با این حال برخی تلاش دارند تا یک تصویر مغایر با واقعیت از قوه قضاییه در اذهان عمومی ثبت کنند. تلاش مخالفان جمهوری اسلامی این است که تصور مردم از دستگاه قضایی تصور خوبی نباشد و برای این هدف، ابزار و امکانات خود را به کار گرفته‌اند.
او در این نشست، با بیان اینکه معاونت فرهنگی این اداره کل می‌تواند نقش مهمی در مطلوب‌تر شدن تصویر قوه قضاییه در میان مردم باشد، گفت: برای محکم‌تر شدن پایه‌های نظام جمهوری اسلامی، باید جایگاه قوه قضاییه را در نگاه مردم ارتقاء دهیم؛ از این جهت باید با فعالیت‌های فرهنگی نقش مؤثر قوه قضاییه را نشان داد.
 دژکام گفت: این یک آسیب است که مردم تصور کنند همه مسائل جامعه باید از گذرگاه ساختار قضایی حل شود.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: تصمیمات خوبی مانند آزادسازی زندانی‌های جرایم غیر عمد و ... شروع شده است که همین أمر می‌تواند زمینه‌ساز یک اطمینان خاطر جمعی از این دستگاه باشد.
  او با اشاره به این آیه از سوره بقره که "ولا تَنْسَوُا الْفَضْلَ بَیْنَکُمْ"، «و فضیلت‌هایی که در نیکویی به یکدیگر است را فراموش نکنید.» اظهار داشت: وقتی در برخی موارد که قانون اجازه رأفت و بخشش اسلامی می‌دهد، ما نباید از آن چشم‌پوشی کنیم.
 
 
کد مطلب : ۲۳۳۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما