۰
plusresetminus

آزادراه لامرد پارسیان ردیف بودجه گرفت

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۹
نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی از تصویب پروژه کلیدی آزادراه لامرد-پارسیان در بودجه امسال خبر داد.
آزادراه لامرد پارسیان ردیف بودجه گرفت
سیدموسی موسوی با بیان اینکه آزادراه لامرد به پارسیان حلقه اتصال مناطق ویژه اقتصادی جنوب کشور و کریدور جدید ارتباطی جنوب غرب به مرکز محسوب می‌شود، اضافه کرد: علیرغم اهمیت زایدالوصف این پروژه، با کمال تأسف شاهد تعطیلی این محور طی سالیان اخیر بودیم.
موسوی افزود: در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیشنهاد اضافه شدن این محور استراتژیک به پیوست شماره یک بودجه، اخذ کد ردیف اختصاصی به کمیسیون عمران و کمیسیون تلفیق ارائه شد که خوشبختانه با پیگیری‌های متعدد این مهم به تصویب مجلس رسید و اکنون این پروژه با چندین میلیارد تومان اعتبار در بودجه ۱۴۰۰ درج شده است.
موسوی خاطرنشان کرد: برای ازسرگیری آزادراه نیازمند سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی هستیم که در این راستا تلاش‌های زیادی شده و به پیشرفت‌های خوبی هم رسیدیم، اما تغییرات مدیریتی سبب شد کار به تعویق بیفتد.
او با بیان اینکه اگر با تغییرات مدیریتی مواجه نمی‌شدیم تاکنون این پروژه را آغاز کرده بودیم، افزود: به‌عنوان نمونه پس از چندین‌ماه پیگیری، در نهایت ایمیدرو برای مشارکت ۵۰ درصدی در این پروژه اعلام آمادگی کرد، اما قبل از آنکه تفاهم‌نامه نهایی به امضا برسد وزیر صنعت، مهندس جعفری را به‌عنوان مدیرعامل جدید ایمیدرو منصوب کرد. 
موسوی با بیان اینکه در قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ‌هم همین اتفاق تکرار شد، افزود: پس از برگزاری جلساتی در قرارگاه و توافق انجام شده با دکتر محمد، فرمانده قرارگاه طی نامه مکتوب به وزارت راه آمادگی خود برای مشارکت ۲۰ درصدی در این پروژه‌ را اعلام کرد، اما درست قبل از امضای تفاهم‌نامه نهایی، ایشان بدلیل حضور در انتخابات از مسئولیت خود کناره‌گیری کرد.
او با بیان اینکه این تغییرات مدیریتی سبب از دست رفتن زمان شد و به‌ناچار مجبور شدیم همان مسیر را مجدداً طی کنیم، گفت: طی ۱۰ ماهی که از شروع بکار مجلس می‌گذرد، ۱۰ جلسه با مدیرعامل سابق و فعلی ایمیدرو داشته‌ایم و با رایزنی‌های انجام شده با مسئولین جدید ایمیدرو و قرارگاه خاتم، ابهامات برطرف شده و با همراهی مدیران قرارگاه، بزودی این تفاهم‌نامه به امضاء نهایی خواهد رسید.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه امیدواریم پس از چندین‌سال توقف، این محور استراتژیک جان تازه بگیرد، خاطرنشان کرد: با تصویب آزادراه لامرد-پارسیان در بودجه ۱۴۰۰، اکنون وزارت راه هم به‌طور رسمی در این پروژه مشارکت خواهد کرد که این موضوع سبب دلگرمی سایر سرمایه‌گذاران می‌شود.
منبع: دفتر نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس
کد مطلب : ۲۳۳۸۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما