۰
plusresetminus

برنامه‌های ماه رمضان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۰
حرم مطهر شاهچراغ (ع) که هر سال این ایام برنامه‌های زیادی را برای زائران و مجاوران در نظر داشت با توجه به شرایط استان برنامه‌های ماه رمضان را محدود و به صورت مجازی می‌کند.
برنامه‌های ماه رمضان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود
بیش از یک سال از شیوع کرونا می‌گذرد و امواج افتان و خیزان این بیماری منحوس نه تنها زندگی فردی بلکه حیات اجتماعی مردم را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
ماه رمضان و عبادات مخصوص آن جلوه‌های اجتماعی بسیاری دارد به گونه‌ای که صاحب‌نظران دینی معتقدند که روزه مجموعه‌ای از مراقبت‌ها و مواظبت‌های فردی و اجتماعی است که منجر به تقوای اجتماعی می‌شود که خود واضح است که رسیدن به تقوای اجتماعی از تقوای فردی می‌گذرد.
هر سال در این ایام برنامه‌های زیادی از سوی نهادهای فرهنگی و مذهبی استان فارس و شهر شیراز تدارک و برنامه‌ریزی می‌شد تا معنویت این ماه را در سایه وجود مبارک حضرت احمدبن‌موسی(ع) و دیگر امامزادگان واجب التعظیم شهر شیراز بیشتر شود اما امسال کرونا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است.
تقریبا تمامی شهرستان‌های استان فارس در وضعیت بحران هستند، بر این اساس 9 شهرستان لامرد، خنج، قیروکارزین، مهر، خرامه، سروستان، بیضا، سپیدان و رستم در وضعیت نارنجی و 27 شهرستان دیگر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، همین امر سبب تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ماه رمضان شده است.
حجت‌الاسلام حسین ملک مکان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس نیز اعلام کرده که نماز جمعه این هفته 27 فروردین در هیچ یک از نقاط استان فارس برگزار نمی‌شود.
حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی، معاون فرهنگی اوقاف فارس نیز اعلام کرده که به دلیل وضعیت بحرانی استان فارس تمامی برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در روزهای ماه مبارک رمضان تعطیل است.
وی برگزاری مجدد این برنامه‌ها یا دادن افطاری در این بقاع را منوط به اجازه ستاد استانی کرونا دانسته که در همین رابطه نیز عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار در ستاد استانی کرونا بارها تاکید کرده است که با توجه به شرایط کنونی استان هر گونه تجمع و برگزاری مراسم تعطیل است.
قاسم‌پور مجوز برگزاری مراسم‌های ماه رمضان را منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا و وضعیت شهرستان‌های استان  دانسته است و از همه مردم درخواست کرده که در اجرای این تصمیمات همکاری کنند.
حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز که هر سال این ایام برنامه‌های زیادی را برای زائران و مجاوران در نظر داشت با توجه به شرایط استان برنامه‌ها را محدود و به صورت مجازی کرده است.
به این ترتیب مراسم جزءخوانی قرآن همه روزه به مدت یک ساعت قبل از اذان ظهر وعصر و بدون حضور زائران در حرم مطهر برگزار می‌شود که با پخش مستقیم آن از شبکه فارس و 4 سیما مردم می‌توانند از این مراسم معنوی به صورت مجازی بهره ببرند.
  همچنین ویژه‌برنامه «ضیافت قرآنی در شب‌های آسمانی» حزب‌خوانی قرآن کریم توسط دانشجویان و دانش‌آموزان است که در بستر فضای مجازی اجرا می‌شود.
سپاه فجر استان فارس نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان ویژه برنامه‌ای را با عنوان "مهمون کوچیکا" تدارک دیده است که علاقه‌مندان می‌توانند با استفاده از ربات  formbot.ir/rozeaval در این برنامه ثبت نام کنند.
کد مطلب : ۲۳۳۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما