۰
plusresetminus

رابرت دست‌خالی برگشت

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵
رابرت مالی پس از پنج روز انتظار، اجازه شرکت در مذاکرات هسته‌ای را نیافت و با دست خالی به ایالات متحده بازگشت.
رابرت دست‌خالی برگشت
روزنامه عرب‌زبان «رأی‌الیوم» نوشت: دور دوم مذاکرات کمیته مشترک توافق هسته‌ای موسوم به «برنامه جامع اقدام مشترک» روز پنجشنبه در پایتخت اتریش، وین میان بین ایران و گروه 1 + 4 (روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) برگزار شد. آمریكا كه در این نشست حضور نداشت نیز، جلسه غیررسمی با نمایندگان این كشورها به جز ایران برگزار كرد.
ایران در این میان برگ برنده را داشت؛ چراکه به آمریکا اجازه شرکت در این مذاکرات را نداد. حتی از برافراشته شدن پرچم آمریکا در وین خودداری کرد و پرچم را از هتل برداشت و اجازه حضور رابرت مالی»، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران در مذاکرات را نداد. او برای این مذاکرات پنج روز درب هتل ایستاده بود تا اینکه اجازه شرکت را نیافت و با دست خالی به کشورش بازگشت.
به گزارش حافظ خبر، جو بایدن، رئیس‌جمهور جدید آمریکا «رابرت مالی» را به عنوان نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران معرفی کرده است. رابرت مالی پیش از این، رئیس و مدیر عامل گروه بین‌المللی بحران در واشینگتن بوده است. رابرت مالی، در دوره اوباما نیز به عنوان دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور خاورمیانه، آفریقای شمالی و منطقه خلیج فارس فعالیت داشت.
گزارشگر :
کد مطلب : ۲۳۴۱۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما