۰
plusresetminus

زلزله گناوه در مناطق همجوار با فارس خسارتی نداشت

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۰
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کازرون با اشاره به زمین لرزه ۵.۹ ریشتری روز یکشنبه حوالی گناوه استان بوشهر گفت: بخش‌های خشت و کنارتخته از توابع کازرون، نزدیکترین نقاط استان فارس به کانون زمین لرزه بودند که بنا بر اعلام بخشداران این مناطق، زمین لرزه خسارتی در این بخش‌ها به دنبال نداشته است.
زلزله گناوه در مناطق همجوار با فارس خسارتی نداشت
علی عرفان ىر اين باره افزود:‌ بنا بر اعلام بخشداران خشت و کنارتخته، هیچ خسارتی ناشی از زمین لرزه در این بخش ها اعلام نشده است.
وی ادامه داد:‌ هم‌اینک، نیروهای امدادی این بخش‌ها و  دیگر مناطق کازرون در حالت آماده باش قرار دارند و در صورت نیاز به امدادرسانی به منطقه زلزله اعزام می‌شوند.
شهرستان کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز واقع است.

جمعیت هلال احمر استان فارس نیز اعلام کرد که نیروهای این جمعیت برای امدادرسانی احتمالی به هموطنان متاثر از این زمین‌لرزه به حالت آماده باش درآمده‌اند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ، ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز یکشنبه ۲۹ فروردین‌ماه جاری، مرز استان‌های فارس و بوشهر را لرزاند و پس از آن نیز پس‌لرزه‌هایی به بزرگی ۴.۵ و ۳.۹ ریشتر به دنبال داشت.
مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران، کانون زمین لرزه نخست را در حوالی بندر گناوه و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرده است.
کانون این زمین لرزه در طول جغرافیایی ۵۰.۷۲ و عرض جغرافیایی ۲۹.۷۶ اعلام شده است.
کانون این زمین لرزه در ۲۸ کیلومتری گناوه و ۹۱ کیلومتری بوشهر گزارش شده است.
این زلزله در شیراز مرکز استان فارس نیز محسوس بود و موجب ترس و هراس برخی از شهروندان شد.
منبع: ايرنا
کد مطلب : ۲۳۴۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما