۰
plusresetminus

سرعت انجام واکسیناسیون کرونا در فارس افزایش می‌یابد

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سرعت انجام واکسیناسیون علیه کرونا در فارس افزایش می یابد تاکید کرد : همه ظرفیت های نوبت کاری و بهداشتی برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون کرونا در استان فارس مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سرعت انجام واکسیناسیون کرونا در فارس افزایش می‌یابد
دکتر مهرزاد لطفی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به پیشرو بودن دانشگاه در انجام واکسیناسیون علیه کووید۱۹، بر افزایش نوبت کاری تیم های واکسیناسیون و افزایش پایگاه های افزایش واکسیناسیون برای گسترش این فرآیند تاکید کرد.
وی ادامه داد: از جمله راهکارهای مهم تامین سلامت شهروندان برای مقابله با کروناویروس پس از رعایت پروتکل های بهداشتی؛ تزریق واکسن علیه این بیماری است که دانشگاه علوم پزشکی شیراز با جدیت در حال انجام این امر است و برای افزایش پایگاه های انجام واکسیناسیون در جهت واکسیناسیون عمومی نیز پیش بینی های لازم صورت پذیرفت.
 لطفی اظهار کرد: مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت شبانه روزی در حال پیگیری با وزارت بهداشت برای تامین واکسن علیه کووید۱۹ هستند که پس از ورود به استان، بدون وقفه به گروه های هدف تزریق می شود.
ابتلای بیش از ۱۰۸ هزار و ۶۰۰ نفر به کروناویروس در شیراز
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز  از ابتلای ۱۰۸ هزار و ۶۲۵ نفر به کروناویروس در شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد.
دکتر عبدالرسول همتی گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۰۷ هزار و ۹۴۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۳۱ هزار و ۸۳۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۰ هزار و ۹۲۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۱۴ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۴۴ هزار و ۵۴۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز دو هزار و ۶۰۵ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۳۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
وی در ادامه با اعلام جان باختن ۳۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را سه هزار و ۸۵۲ نفر اعلام کرد.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۲۱۳ هزار و ۹۲۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
دکتر همتی با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹، توصیه کرد: مردم مسوولیت پذیر فارس در راستای همکاری با مجموعه سلامت، در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشند تا بتوانیم مدیریت مطلوب تری در کنترل این بیماری داشته باشیم.
کد مطلب : ۲۳۴۴۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما