۰
plusresetminus
استاندار فارس:

در زمینه صدور مجوز کسب و کار تک‌رقمی شدیم.

تاریخ انتشاريکشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹
استاندار فارس گفت: گزارش‌ها درباره رتبه استان در صدور مجوزهای کسب و کار، کارشناسی شده نیست؛ ما در این زمینه از رتبه ۱۶ کشوری به رتبه تک رقمی دست یافته‌ایم.
در زمینه صدور مجوز کسب و کار تک‌رقمی شدیم.
«عنایت‌الله رحیمی» یکشنبه ۵ اردیبهشت در جلسه شورای اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری فارس بیان کرد: در سال جدید مباحث مختلفی را پیش رو داریم که یکی از مهمترین آنها موضوع کروناست که تمام شئونات زندگی را تحت تاثیر قرار داده و برای غلبه بر این بیماری نیازمند همکاری همه آحاد جامعه هستیم.
استاندار فارس از اختصاص اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریالی به مبحث جهش تولید استان خبر داد و گفت: گزارش‌های اخیر در خصوص رتبه استان در صدور مجوزهای کسب و کار، کارشناسی شده نیست و خوشبختانه ما در این زمینه از رتبه ۱۶ کشوری به رتبه تک رقمی دست یافته‌ایم.
او به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در خردادماه امسال هم اشاره و عنوان کرد: کارگزاران نظام جمهوری اسلامی باید زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنند و وظیفه همه ماست که با اطلاع رسانی مردم را به مشارکت در انتخابات، بدون اینکه از امکانات عمومی علیه کاندیدایی استفاده کنیم، تشویق و ترغیب کنیم.
استاندار فارس همچنین با اشاره نامگذاری سال تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از سوی مقام معظم رهبری و لزوم برنامه ریزی برای تحقق این شعار گفت: نیاز به تدوین برنامه‌ای یک ساله در این باره داریم و باید با مشخص کردن اهداف و راهکارهای تحقق اهداف در تحقق این شعار گام برداریم.
رحیمی افزایش جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را از جمله راهکارها برای تحقق شعار سال عنوان کرد و گفت: در سال گذشته فارس مقام نخست جذب سرمایه گذاری خارجی را کسب کرد و این رتبه در سال جاری نیز باید در جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی ادامه داشته باشد.
او همچنین خواستار توسعه مهارت آموزی و توجه به خصوصیات این آموزش شد و گفت: آموزش باید دارای دو خصوصیت اشتغال آفرینی و ارتباط بین آموزش دهنده و آموزش گیرنده و بازار باشد؛ نیاز سنجی در بازار کار، عامل اصلی تحقق این ویژگی‌ها است.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در اعطای تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا شد و تاکید کرد: از ظرفیت بند الف تبصره ماده ۱۸ باید نهایت بهره گیری را انجام داد و تلاش برای جذب حداکثری اعتبارات این بخش بسیار مهم است.
 
کد مطلب : ۲۳۴۴۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما