۰
plusresetminus

تدارك گسترده هیئات مذهبی فارس برای شب‌های قدر

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۹
رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از تدارك گسترده این هیئات برای شب‌های قدر خبر داد و گفت: جهت برپایی مراسم‌های شب‌های قدر طبق مصوبات ابلاغی ستاد ملی كرونا عمل خواهیم كرد البته برخی از هیئات مذهبی هم در بستر فضای مجازی مراسم‌های خود را برگزار می‌كنند.
تدارك گسترده هیئات مذهبی فارس برای شب‌های قدر
رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس از فارس، از توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی توسط هیئات مذهبی استان طی ایام سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام علی(ع) در سطح استان خبر داد و گفت: بحمد الهی ادارات اجرایی همكاری خوبی برای تأمین اقلام مورد نیاز بسته‌های معیشتی با هیئات مذهبی استان داشته‌اند كه جای قدردانی دارد.
وی افزود: با همكاری خوب اداره صمت جهت اختصاص سهمیه برنج و شكر به هیئات مذهبی، قریب ۱۰۰ تن اقلام میان هیئات مذهبی شیراز و چند ده تن در میان شهرستان‌های استان با نرخ مصوب توزیع شده است كه همه این اقلام جهت طبخ و تهیه بسته‌های معیشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به یاری خدا این بسته‌ها نهایتاً در شب‌های قدر به دست نیازمندان خواهد رسید.
محمدیان همچنین به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای شب‌های قدر اشاره كرد و گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با كرونا در شهرهایی كه دارای وضعیت قرمز و نارنجی هستند، مراسم شب‌های قدر با رعایت پروتكل‌های بهداشتی و به‌صورت محدود و فاصله زمانی ۲ ساعته و در فضای باز برگزار می‌شوند كه البته حضور با ماسك در این مراسم‌ها الزامی است.
رئیس شورای هیئات مذهبی فارس با بیان اینكه این هیئات با همكاری شهرداری‌ها و آموزش و پرورش از فضاهای باز آن‌ها جهت برپایی مراسم استفاده خواهند كرد، گفت: در شهرستان‌های وضعیت آبی و زرد هم با توجه به مصوبه ستاد ملی كرونا امكان برپایی مراسم در فضای بسته اما به شرط تعداد جمعیت محدود و ابلاغ شده از سوی ستاد ملی كرونا وجود دارد كه اطلاع‌رسانی‌های لازم هم در این زمینه توسط صدا و سیما انجام شده است.
وی با تأكید بر اینكه در استان فارس تمام مراسم‌های شب‌های قدر در فضای باز برگزار خواهند شد، گفت: البته برخی از هیئات مذهبی هم به‌صورت مجازی مراسم شب‌های قدر را در سطح استان برگزار می‌كنند به خصوص هیئات مذهبی كه امكان دسترسی به فضاهای باز ندارند.
محمدیان در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت استفاده از ظرفیت شب‌های قدر همراه با تكریم و بزرگداشت شهدا به خصوص شهدای مقاومت و سردار شهید سلیمانی كه به مردم میدان معروف است، تأكید كرد و گفت: متأسفانه اخیراً حرف‌هایی در خصوص سردار دل‌ها شنیده شده است كه دل مؤمنان را به درد آورده است در صورتی كه همگان می‌دانند سردار سلیمانی بر دل‌ها حاكمیت می‌كرد.
منبع: ایکنا
کد مطلب : ۲۳۴۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما