۰
plusresetminus

کرونا ۱۳ قربانی از جامعه کارگری فارس گرفت

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۲
بیش از ۳ هزار و ۴٠٠ نفر در اثر ابتلا به کرونا در این استان فوت کرده‌اند که تنها ۱۳ نفر از این درگذشتگان از بین جامعه کارگری فارس بوده‌ است.
کرونا ۱۳ قربانی از جامعه کارگری فارس گرفت
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، با بیان این خبر در حاشیه دیدار فرمانده انتظامی فارس با فعالین حوزه کارگری این استان گفت: نام گذاری یکم ماه مه میلادی به نام روز جهانی کارگر به دلیل تثبیت جهانی ۸ ساعت کار روزانه کارگر است که رفته رفته به موضوعی مرسوم در دنیا با تصویب مقاوله نامه در سازمان بین‌المللی کار تبدیل شده است.
 او افزود: در کشور ما هم گرامیداشت روز کارگر و هفته آن به دلیل ضرورت تکریم بهتر جامعه کارگری گرامی داشته می‌شود و امسال نیز به دلیل ضرورت رعایت پروتکلهای بهداشتی اکثر برنامه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه در حال حاضر پرداخت بیمه بیکاری منوط به پرداخت حداقل ۶ ماه حق بیمه است، ابراز امیدواری کرد که نظام عالی رفاه اجتماعی کشور در آینده به جایی برسد که هر فرد، اعم از زن یا مرد، از حداقل‌های رفاه اجتماعی بهرمند شود.
سهراب مختاری ادامه داد: در حال حاضر علی‌رغم شیوع بیماری کرونا بستر الکترونیک رسیدگی به تمام دادخواست‌های حوزه کارگری در مورد پرداخت حقوق و مزایای کارگران فارس در سریعترین زمان ممکن ایجاد شده است.
به گفته او، افزایش مستمری بازنشستگان و افزایش حداقل مزد در چند ماه گذشته یک کار بسیار مهم و اثر گذار برای کارگران و بازنشستگان کارگر بود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: طی ماه ‌های گذشته طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان که یکی از مطالبات مهم بیش از ۱۲ ساله کارگران بوده علیرغم وجود مشکلات زیاد در سطح کشور و صندوق بازنشستگی در راستای کاهش دغدغه بازنشستگان از سوی دولت و وزارت متبوع محقق شده و همچنین حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده سال ۱۴۰۰ نیز تقریبا هم تراز با تورم مصوب شد که این نشان از عزم نظام و دولت برای کاهش مشکلات کارگران و بازنشستگان دارد.
مختاری با بیان اینکه در سال‌های اخیر هرگز شاهد رفتار غیر حرفه‌ای از سوی دولت، کارگران و بازنشستگان استان فارس نبوده‌ایم، به اقدامات انجام شده در حوزه کرونا و کاهش آسیب‌های اقتصادی شیوع این ویروس در سطح استان اشاره و اضافه کرد: ۷۳ هزار کارگر که در ۲۷ هزار کارگاه در سطح استان با مشکل مواجه شده بودند بیمه بیکاری دریافت کرده‌ و تاکنون نیز ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به صاحبین مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در فارس پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس بیان کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مرحله اول کمک معیشتی کرونا در فارس دریافت و در مرحله دوم نیز ۷۰۲ هزار خانوار استان کمک معیشتی دریافت کردند.
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار فارس نیز در حاشیه این دیدار گفت: حضور فرمانده انتظامی استان در روز جهانی کارگر در بین فعالین این بخش بسیار اهمیت دارد که برای نیمی از جمعیت فارس منشا خیر خواهد بود.
مهرزاد مویدی افزود: آسیب‌های اجتماعی و مواد مخدر یکی از مشکلات جامعه کارگری است که با حوزه فعالیت پلیس گره خورده است. 
او ادامه داد: اقدامات در راستای پیشگیری از شیوع اعتیاد در جامعه کارگری در سالهای اخیر در حوزه اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه استان افزایش زیادی داشته که در پی آن آمار معتادان در کارخانه جان استان فارس کاهش داشته است.
مویدی با بیان اینکه فارس در حوزه استفاده از بیمه بیکاری عملکرد خوبی داشته و بیش از ۷۰ هزار نفر از کارگران این استان از بیمه بیکاری بهره و فارس در این خصوص پیشتاز در کشور بوده گفت: با شیوع موج چهارم کرونا احتمالا کارگران متحمل زیان بیشتری نسبت به دوره‌های قبل خواهند شد و شاید به دلیل ترس از بیکاری یا کاهش حقوق اگر کارگری بیمار شود ابتلای خود به کرونا را کتمان کند که باید مسئولان در این خصوص قدمی بردارند.
منبع: روابط عمومی ادراه کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی
کد مطلب : ۲۳۴۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما