۰
plusresetminus
طی شبانه‌روز گذشته؛

۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان باختند

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۲
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان فارس جان خود را از دست دادند.
۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان باختند
دکتر سید روح‌الله حسینی دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ضمن تسلیت ایام شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) در تشریح آخرین وضعیت آماری شیوع کرونا در فارس گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تاکنون، ۸۴۱ هزار و ۶۷۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و ۲۴۳ هزار و ۶۵۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
حسینی گفت: طی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، در استان فارس ۹۵ هزار و ۶۲ مورد تست سریع انجام و ۱۳ هزار و ۵۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.
او مجموع مبتلایان شناسایی شده در فارس را تاکنون ۲۵۷ هزار و ۲۲۵ نفر اعلام و اضافه کرد: خوشبختانه از این تعداد بیمار، تاکنون ۲۳۱ هزار و ۵۲۷ نفر بهبود یافته‌اند.
حسینی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد فوت ۳۰ بیمار مبتلا در فارس بودیمف گفت: اکنون مجموع جانباختگان از بیماری کووید-۱۹ در فارس به ۴۰۹۷ نفر رسیده است.
مدیر روابط عمومی علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۵۳ بیمار مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های استان فارس بستری هستند، افزود: از این تعداد، ۳۲۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
حسینی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران خصوصا در شب‌های قدر، از همه شهروندان فارس به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه ای خواست، با توجه به همه گیری ویروس کرونا در استان، تا حد امکان از حضور در مجالس و آیین ها پرهیز و برنامه های شب قدر را در خانه و از طریق صدا و سیما پیگیری کنند؛ همچنین در صورت حضور در این آیین ها، در مکان هایی حاضر شوند که شیوه نامه های بهداشتی را به طور کامل رعایت می کنند و در طول مراسم از ماسک استفاده و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.
کد مطلب : ۲۳۴۸۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما