۰
plusresetminus

آغاز رزمایش محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی در فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۰
طی مراسمی رزمایش ۸ هزارنفری گروه‌های جهادی فارس به‌منظور ارائه خدمت در مناطق محروم استان به‌مدت ۲ روز آغاز شد.
آغاز رزمایش محرومیت‌زدایی گروه‌های جهادی در فارس
سومین نشست مجامع و شورای جهادی استان فارس همراه با آغاز رزمایش ۸ هزار نفری گروههای جهادی شب گذشته، ۱۵ اردیبهشت‌ماه به‌مناسبت هفته بسیج سازندگی در شیراز با حضور سردار زهرایی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، اسماعیل قزلسفلی، مسئول بسیج سازندگی فارس گفت: توانمندسازی تخصصی گروه‌های جهادی، تشکیل قرارگاه‌های جهادی استانی با هدف به کارگیری توان‌های تخصصی جهادی و گروه‌های جهادی امدادی از اهداف پیش‌رو برای سال ۱۴۰۰ است.
وی افزود: اولین قرارگاه جهادی تخصصی با عنوان قرارگاه جهادی تخصصی مدرسه‌ساز تشکیل شده و قرارگاه جهادی تخصصی آب، و... در دست بررسی است.
قزلسفلی با بیان اینکه در هفته بسیج، بیش از ۴۵۰ برنامه توسط گروه‌های جهادی استان اجرا می‌شود، به رزمایش ۸ هزار نفری گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: در این رزمایش، افراد در قالب ۷۴۴ گروه جهادی طی دو روز در حوزه و عرصه‌های مختلف به ارائه خدمت در مناطق محروم استان خواهند پرداخت.
سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی كشور در این نشست گفت: در اصلاح قانون بسیج سازندگی، شخصاً از سیل سال ۹۸ با قولی که به خانواده‌های شهدای جهادی دادم، پیگیری را شروع کردم و امروز پس از بیش از یک سال و نیم، این اصلاحیه آماده شده و در انتظار ورود به صحن مجلس است.
وی با اشاره به انجام اقداماتی در راستای حمایت از گروه‌های جهادی گفت: واگذاری پروژه‌های محرومیت‌زدایی مشابه آنچه که به دیگران داده می‌شود قیمت متعادل، به تقویت گروه‌های جهادی می انجامد. در این راستا پروژه های آب ۱۰ روستا امسال به گروه‌های جهادی واگذار شده‌اند.
به گفته زهرایی، تقویت قرارگاه‌های جهادی استان‌ها هم باعث تقویت گروه‌های جهادی در سطح استان می‌شود که این طرح هم در دست اجراست.
وی با بیان اینکه راه‌اندازی مجمع خیرین جهادی یکی دیگر از راه‌هایی که به تقویت گروه‌های جهادی می‌انجامد، گروه‌های جهادی را از تکیه بر سیستم بروکراسی نهی کرد و گفت: به دنبال راه‌های خارج از سیستم بروکراسی برای تقویت گروه‌های جهادی باشید.
مسئول بسیج سازندگی کشور در ارتباط با شوراها و مجامع جهادی گفت: این شوراها و مجامع، یک هویت مستقلی دارند، اگرچه هنوز به وزن شبکه‌های موجود در بسیح نرسیده‌اند و نیازمند زمان برای جاافتادن هستند.
زهرایی همچنین از تدوین نقشه پنج ساله بسیج سازندگی خبر داد و گفت: محتوای این طرح، جهادی است و مسیر راه گروههای جهادی در این سند مشخص شده است.
مسئول بسیج سازندگی کشور در ادامه با اعلام آغاز رزمایش ۸ هزار نفری گروه‌های جهادی فارس به مناسبت هفته بسیج سازندگی، با بیان اینکه این رزمایش تا کنون در چند استان برگزار شده، رمز این رزمایش را به واسطه ایام شهادت امیرالمومنین(ع)، «یا علی ابن ابی طالب» اعلام کرد و گفت: این رزمایش تا عصر روز جمعه، ۱۷ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام درستگار، دبیر مجمع جهادی استان فارس نیز در این مراسم گفت: تهیه شناسنامه شهدا و جهادگران بسیجی و هویت‌بخشی به مجمع جهادی استان، از ابتدای تشکیل مجمع مدنظر بوده است.
 
وی با بیان اینکه ۳۵۰۰ گروه جهادی در استان داریم، مجمع جهادی فارس را طلایه‌دار مجامع جهادی کشور دانست و گفت: جلسات و کارگروه‌ها در شهرستان‌ها به‌صورت مرتب تشکیل جلسه می‌دهند و در سطح استان هم تاکنون ۳۰ جلسه تشکیل شده است.
درستکار تاکید کرد: با توجه به ظرفیت‌های فارس، خاصه در حوزه عمرانی، توقع داریم در سفرهای استانی، به فارس توجه ویژه‌ای شود، چرا که کمتر گروهی در فارس داریم که از لحاظ تجهیزات در رفاه باشد.
وی همچنین با اشاره به حضور مدام نیروهای جهادی در فعالیت‌ها،تصریح کرد: با توجه به حجم بالای کار جهادی و بالا رفتن سن نیروها، به نظر می‌رسد که این نیروها باید به نحوی در سازندگی جذب شوند، چراکه در غیر این صورت، نیروها ذبح می‌شوند.
منبع: روابط عمومی بسیج سازندگی فارس
کد مطلب : ۲۳۴۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما