۰
plusresetminus

خسارت ۴۸۸ میلیارد تومانی بر سفره کشاورزان فارس

تاریخ انتشارشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۹
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: به دنبال سرمازدگی باغ‌ها و مزارع این شهرستان در شانزدهم فروردین ماه ۱۴۰۰ مجموع خسارت وارده ۴۸۸ میلیارد و ۷۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است.
خسارت ۴۸۸ میلیارد تومانی بر سفره کشاورزان فارس
ذبیح‌الله سیروسی با تاکید بر اینکه برآوردهای سطوح و میزان خسارت های حادث شده پس از جمع بندی و تائید فرمانداری شهرستان شیراز به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ارسال شده است، اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری های در دست انجام به منظور کمک به کشاورزان و باغداران خسارت دیده، تدابیر مناسبی اتخاذ شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز بر ضرورت توسعه بیمه محصولات کشاورزی به عنوان تنها ابزار حامی تولید و جبران خسارت در این بخش تاکید و عنوان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی در زمان بروز حوادث غیر مترقبه مانند سیل، توفان، سرمازدگی و ... می تواند هزینه های تولید را جبران کند و واحد خسارت دیده را به چرخه تولید بازگرداند.
وی با اشاره به اینکه سرمازدگی بهاره از جمله عوامل خطر مهم در بخش کشاورزی است،افزود: در پی این کاهش دمای کم سابقه و گسترده محصول ۳۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغ ها و مزارع این شهرستان از ۳۰ تا ۹۰ درصد آسیب دیده‌اند.
وی ادامه داد: به زیر بخش زراعت شهرستان شیراز با سطحی بالغ بر ۲۹ هزار هکتار از مزارع گندم، جو، کلزا، حبوبات، پیاز، سیب زمینی و سایر محصولات زراعی خسارت بیش از ۱۲۴ میلیارد تومانی تحمیل شده است.
به گفته وی؛ در بین محصولات زراعی نیز بیشترین سطح آسیب دیده با بیش از ۱۹ هزار هکتار مربوط به اراضی زیر کشت گندم است که میزان خسارت برآوردی آن بالغ بر ۷۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون تومان ارزیابی شده است.
سیروسی اضافه کرد: در زیر بخش باغبانی شهرستان شیراز نیز مساحتی بیش از ده هزار هکتار شامل باغ های پسته، گل محمدی، زیتون، انار، انگور، گردو، سیب، بادام، انجیر و ... از سرمازدگی زیانی بالغ بر ۳۶۴ میلیارد تومان دیده اند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز بیان کرد: در میان محصولات باغی این شهرستان باغ های سیب در پهنه ۲۷۰۰ هکتاری و به میزان بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان آسیب پذیر ترین باغ ها در این کاهش دمای بهاری بوده است.
 
کد مطلب : ۲۳۵۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما