جاده ترانزیتی فیروزآباد-شیراز، بسترساز قدرتمند سوانح رانندگی

22 ارديبهشت 1400 ساعت 13:03

فرماندار فیروزآباد گفت: مسؤولان فارس باید فکری به حال جاده فیروزآباد-شیراز کنند


فرماندار شهرستان فیروزآباد با حضور معاون عمرانی، مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان حوزه راه از روند پیشرفت فیزیکی قطعه ۲ و ۳ باند دوم جاده فیروزآباد-شیراز بازدید کرد.
حسین آرگیو در حاشیه این بازدید اظهار داشت: روزانه ۱۰۵ دستگاه اتوبوس و حدود هزار و ۲۰۰ تانکر حامل سوخت‌های صنعتی و نفت کوره از استان‌های دیگر در این حوزه تردد می‌کنند.
وی افزود: ناوگان حمل و نقل باری از منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به شیراز مواد خطرناک از نوع گاز و مشتقات اکسیدکننده منتقل می‌کند.
آرگیو تصریح کرد: با توجه به وضعیت جاده‌های دوطرفه و کوهستانی شهرستان هر لحظه احتمال واژگونی، نقص، انفجار این خودروها در محور پیش‌بینی می‌شود.
نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد ادامه داد: این شهرستان و شهرستان‌های جنوبی قطب کشاورزی استان محسوب می‌شود که بیشتر در زمینه انواع محصولات کشاورزی فعالیت دارد و حدود ۸۰۰ دستگاه کامیون از شش تن به بالا در این محور تردد می‌کنند که این مورد خود نیز یکی از تهدیدات مهم ترافیکی در این حوزه محسوب می‌شود.
او با بیان این که حوزه گردشگری و تاریخی شهرستان فیروزآباد از لحاظ تاریخی و با توجه به اینکه از مناطق خوش آب‌وهوا و پایتخت ساسانیان و مجموعه جهانی باستانی است، گردشگر بسیار زیادی دارد که این امر بار ترافیک محورهای مواصلاتی این شهرستان را بیش از حد تصور بالا می‌برد.
فرماندار فیروزآباد ابراز امیدواری کرد: امیدواریم مسئولان استان فکری به حال جاده ترانزیت فیروزآباد-شیراز کنند.
به گزارش مهر، قطعه ۳ باند دوم جاده فیروزآباد-شیراز به طول ۱۳ کیلومتر و نیم با شش تونل درمجموع به طول ۳ هزار و ۵۰۰ متر و ۴۰ پل بوده که مقرر گردیده تا پایان امسال ۷ کیلومتر از مجموع کل ۱۳ کیلومتر، آماده بهره‌برداری است و زیر بار ترافیک می‌رود.
منبع: مهر


کد مطلب: 23526

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23526/جاده-ترانزیتی-فیروزآباد-شیراز-بسترساز-قدرتمند-سوانح-رانندگی

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir