۰
plusresetminus
آخرین وضعیت کرونا در فارس؛

۲۸۱ بیمار وضعیت وخیم دارند/ ۱۷ نفر دیگر فوت کردند

تاریخ انتشارجمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۹
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اکنون ۱۷۴۳ فرد مبتلا به کرونا یا مشکوک دارای علائم، در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که حال ۲۸۱ نفر آنان وخیم است.
۲۸۱ بیمار وضعیت وخیم دارند/ ۱۷ نفر دیگر فوت کردند
دکتر عبدالرسول همتی در اعلام آخرین آمار وضعیت همه‌گیری کروناویروس در فارس تا جمعه ۲۴ اردیبهشت گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۸۷۱ هزار و ۷۴۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و به شناسایی ۲۵۳ هزار و ۲۳۶ بیمار مثبت قطعی منجر شده است.
همتی گفت: از ابتدای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۹۹ هزار و ۳۳۶ مورد تست سریع انجام و منتهی به شناسایی تعداد ۱۴ هزار و ۴۷۵ بیمار مثبت شده است.
معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که مجموع بیماران با تست مثبت شناسایی شده در فارس از ابتدای شیوع این همه گیری تا صبح جمعه ۲۴ اردیبهشت ۲۶۷ هزار و ۷۱۱ بیمار بوده است.
همتی با اشاره به اینکه از ابتدا تاکنون ۲۴۲ هزار و ۸۴۲ نفر، از بیماران در فارس بهبود یافته‌اند، گفت: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ بیمار در فارس جان باختند و جمع قربانیان این همه گیری به ۴۳۴۷ نفر رسید.
معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: بیاییم با بیشتر جدی گرفتن دستورات بهداشتی در برابر کروناویروس مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها و پرهیز از ترددهای غیرضرر و دورهمی های خانوادگی، از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم.
منبع: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
کد مطلب : ۲۳۵۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما