۰
plusresetminus

مقاومت اقتصاد ایران در میدان گردشگری

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۱
سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس از تخصیص ۲ پروژه اقتصاد مقاومتی به بخش گردشگری در استان برای ایجاد اشتغال خبر داد.
مقاومت اقتصاد ایران در میدان گردشگری
جمشید معینی با اشاره به برگزاری نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس در راستای رفع موانع و تأمین سرمایه پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی استان، بیان کرد: از ۱۰ پروژه مهم این ستاد ۲ پروژه متعلق به بخش گردشگری وصنایع دستی است.
معینی، افزود: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی اقوام ایرانی در محوطه میراث جهانی تخت جمشید با هدف نمایش فرهنگ و آداب ‌و رسوم اقوام کهن ایرانی به دیگر ملت‌ها و همچنین ایجاد اشتغال، یکی از این دو طرح مهم ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس است.
وی با بیان اینکه این طرح برای ۱۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۴۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد، گفت: دومین طرح مهم گردشگری در ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس ایجاد و رفع موانع راه‌اندازی مجتمع‌های سنتی، بوم‌گردی و هتل‌ها خواهد بود.
معینی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» اشاره کرد و افزود: رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان با برنامه‌ریزی وهم‌افزایی بین دستگاه‌ها هموار خواهد شد و پیشرفت هرچه بیشتری را شاهد خواهیم بود.
سرپرست اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح‌های مصوب این ستاد شامل بوم‌گردی معصوم با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی، باغ‌موزه مشاهیر فارس با پیشرفت فیزیکی ۶۹ درصدی و هتل رویال با تغییر مالکیت آن ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
منبع: روابط عمومی میراث فرهنگی
کد مطلب : ۲۳۵۴۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما