عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سپیدان منطقه ویژه گردشگری شود

29 ارديبهشت 1400 ساعت 11:03

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که شهرستان سپیدان در استان فارس، به واسطه برخورداری از داشته‌های متعدد طبیعی، می‌تواند به عنوان منطقه ویژه گردشگری جنوب کشور، مطرح باشد.


محسن علیزاده در دیدار با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از متنوع ترین و بزرگترین صنایع در جهان و یکی از مهمترین منابع درآمدی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای بسیاری از کشورهای دنیا مطرح است.
وی خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری که به عنوان موتور توسعه از آن نام برده می شود، به علت اهمیتی که از نظر اقتصادی، اجتماعی دارد روز به روز بیشتر موردتوجه قرار گرفته است. 
علیزاده خاطرنشان کرد: گردشگری برای کشورهای دارای جاذبه‌های جهانگردی نظیر ایران می ‌تواند به مهم‌ترین منبع کسب درآمد ارزی تبدیل شود. مشروط بر اینکه برنامه‌ریزی صحیح و همه‌ جانبه توأم با آینده‌نگری برای آن تنظیم و اجرا شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: متأسفانه در کشورما، صنعت گردشگری و توریسم چنان که شایسته است گسترش و توسعه نیافته است.
علیزاده با اشاره به پتانسیل های فراوان گردشگری موجود در شهرستان سپیدان خواستار معرفی این شهرستان به عنوان منطقه ویژه گردشگری در جنوب کشور شد و افزود: رشد و توسعه صنعت گردشگری و توریسم در ایران به عنوان یکی از راهکارهای عملی رهایی از اقتصاد تک محصولی و متنوع سازی منابع درآمدی کشور باید بیش از پیش مورد توجه برنامه‌ریزان و سیاستگذاران کشور قرار گیرد.
نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی همچنین به ظرفیت‌های کم‌نظیر شهرستان بیضاء در زمینه کشاورزی پرداخت و با ممتاز و استراتژیک خواند موقعیت جغرافیایی این شهرستان، گفت: مجاورت با آزادراه شیراز- اصفهان، دسترسی به تنها خط ریلی در فارس و فرودگاه بین‌المللی شیراز و مسافت کوتاه در مرکز استان در کنار وجود بیش از هزار هکتار منابع طبیعی، بیضاء را شاخص کرده است.
علیزاده خاطرنشان کرد: تعریف منطقه وِیژه اقتصادی در این شهرستان با تمرکز بر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی می تواند از خام فروشی محصولات کشاورزی در کشور جلوگیری کند.
بر پایه این گزارش، در جلسه یاد شده، مقرر شد اقدامات لازم برای تعریف محدوده مورد نظر در هر دو شهرستان به عنوان مناطق ویژه توسط دبیرخانه مناطق آزاد دنبال شود.
منبع: دفتر نماینده مردم سپیدان و بیضاء


کد مطلب: 23570

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23570/سپیدان-منطقه-ویژه-گردشگری-شود

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir