حرم شاهچراغ(ع) محور برنامه‌های دهه کرامت باشد

1 خرداد 1400 ساعت 15:48

گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت در استان فارس، خواستار محوریت قرار دادن حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در تمام برنامه‌های دهه کرامت در این استان شد.


به گزارش حافظ خبر؛ حجت‌الاسلام حسین امیدی، دبیر اجرایی شورای بزرگداشت دهه کرامت استان فارس امروز، اول خردادماه در جلسه کمیته فرهنگی و هنری شورای بزرگداشت دهه کرامت استان گفت: دهه کرامت در سال جاری از ۲۲ خردادماه تا اول تیرماه خواهد بود و باید تلاش شود حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) محور اجرای برنامه‌ها باشد و از این غربت بیرون آید.
وی با یادآوری اینکه دهه کرامت از اول تا یازدهم ذی‌‌القعده نامگذاری شده است، افزود: در این راستا کمیته‌های ۸ گانه با حضور ۳۲ نفر عضو تشکیل شده است که جلسات این ستاد تا ۱۰ خردادماه برگزار خواهند شد.
امیدی، این جلسه را نخستین جلسه ستاد بزرگداشت دهه کرامت در استان فارس عنوان کرد که میزبانی آن نیز به عهده ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ مساجد استان بوده است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با بیان اینکه این ستاد به عنوان دبیر اجرایی شورای دهه کرامت فعالیت دارد، تاکید کرد: مسئولیت کمیته فرهنگی و هنری با معاونت فرهنگی آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) است و ۱۹ عضو دارد.
وی با تصریح اینکه هر کمیته برنامه‌های ویژه‌ای را برای ایام دهه کرامت اجرا خواهد کرد، گفت: آنچه مهم است این است که توجه ویژه‌ای به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی را در این برنامه‌ها داشته باشیم.
حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) هم، در جلسه کمیته فرهنگی و هنری شورای بزرگداشت دهه کرامت استان فارس با اشاره به شرایط شیوع کرونا گفت: این شرایط موجب شد تا طی دو سال گذشته برنامه‌های دهه کرامت را در بستر فضای مجازی دنبال کنیم.
وی یکی از مهم‌ترین کمیته‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت را کمیته فرهنگی ـ هنری توصیف کرد و افزود: فعالیت‌های این کمیته باید خود را در فضای شهر و استان نشان دهد لذا باید چند برنامه فاخر را در دهه کرامت برنامه‌ریزی کنیم.
سلامی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا شخصیت و مناقب حضرت احمدبن موسی(ع) بیش از پیش معرفی شود، گفت: در این راستا می‌توانیم مسابقات کتابخوانی را ویژه عموم مردم برگزار کنیم.
معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع)، برپایی مسابقه کتابخوانی امین ولایت، خوشنویسی آیات الهی، مسابقه ورزشی دارت، محفل انس با قرآن کریم، بازدید رایگان از موزه حرم مطهر، تجدید میثاق با حضرت احمدبن موسی(ع) و همچنین رونمایی از کتاب در ایام دهه کرامت با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد را از جمله برنامه‌های این کمیته در ایام دهه کرامت اعلام کرد.
وی اظهار کرد: علاوه بر این‌ها مراسم بزرگداشت روز ۶ ذی‌‌القعده، بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) را نیز در تاریخ ۲۶ خردادماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهیم کرد.
سلامی در بخش پایانی سخنان خود خواستار همکاری تمام ادارات عضو ستاد بزرگداشت دهه کرامت برای اجرای برنامه‌ها در طول این دهه شد.


کد مطلب: 23579

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23579/حرم-شاهچراغ-ع-محور-برنامه-های-دهه-کرامت-باشد

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir