۰
plusresetminus
دبیر بخش خوشنویسی و نقاشیخط کنگره جهانی محمد، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر:

ماندگاری آثار خط و نقاشیخط کنگره جهانی محمد، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر در موزه

تاریخ انتشاردوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۱
در این کنگره، زیبایی درهم‌تنیدگی هنر و ادب را با هماهنگی و همکاری هنرمندان و ادبیان خواهیم دید؛ آن جا که تذهیب و نگارگری و شعر و ادبیات، بر خوشنویسی و نقاشیخط در هم آمیخته می‌شوند، این زیبایی بیش از پیش خود، درخشنده خواهد شد.
محمد اوجی نژاد
محمد اوجی نژاد
به گزارش حافظ خبر؛ محمد اوجی‌نژاد، دبیر بخش خوشنویسی و نقاشیخط کنگره جهانی محمد، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر گفت: بیشترین پویایی هنر خوشنویسی و نقاشیخط، را می‌توان در زمینه‌های قرآنی، حدیث و سپس ادبیات دانست؛ از این رو، درخشندگی معنویت در این دو هنر، بیش از دیگر هنرها به چشم می‌آید.
اوجی‌نژاد افزود: فارس و به ویژه شهر شیراز، از دیرباز، دیار هنرمندان و فرهنگ‌ورانی عارف و عالم بوده است. کسانی که در کنار هنر و دانش خود، وجودشان در دریای حقیقت خداوندی غرق می‌شد. شاید از این روست که می‌توان هنر و ادب این دیار را با دیدگاهی عرفانی نگریست. سبکی که گاه به مکتب شیراز نیز شناخته می‌شود؛ هرچند این سبک، در خوشنویسی نیز خود را نشان می‌دهد.
این هنرمند ممتاز خوشنویسی شیراز ادامه داد: پیشینه فرهنگی و هنری فارس و شیراز بر کسی پوشیده نیست؛ با این همه کمبود همایش‌های جهانی و کشوری در راستای گردآوری آثار ارزشمند و فاخر خود را نشان می‌دهد. امید داریم تا در این کنگره بتوانیم آثار ارزشمند هنرمندان ایران و جهان را گرد آوریم و در گنجینه‌هایی ویژه برای بهره‌گیری اکنون و آینده، ماندگار کنیم.
 دبیر بخش خوشنویسی و نقاشیخط کنگره جهانی محمد، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر بیان داشت: در این کنگره، زیبایی درهم‌تنیدگی هنر و ادب را با هماهنگی و همکاری هنرمندان و ادبیان خواهیم دید؛ آن جا که تذهیب، نگارگری، شعر و ادبیات، بر خوشنویسی و نقاشیخط در هم می‌آمیزند، تا با جهانی را با زیبایی دیداری و اندیشه‌ای خود درخشان کنند.
وی از همه هنرمندان و ادیبان، به ویژه خوشنویسان خواست تا در این کنگره، هنر خود را به نمایش بگذارند.
محمد اوجی‌نژاد گفت: پخش زنده نخستین رویداد بخش خوشنویسی و نقاشیخط، روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه جاری از ساعت 9 بامداد با هنرمندی دکتر سعید نقاشیان به آدرس artsformuhammad در اینستاگرام و سامانه wcam.ir برگزار خواهد شد.
گفتنی است کنگره جهانی محمد، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر، همزمان با آغاز پانزدهمین صده شمسی مبعث حضرت محمد (ص) در هفت محور پیامبر خاتم (ص)، اسوه اخلاق برای همه ادوار تاریخ بشر در زندگی فردی، اجتماعی و حکومتی، رحمه للعالمین، رسول مهر و تعامل صحیح و شرافتمندانه ادیان الهی، پیامبر اعظم (ص)، محور و الگوی ایجاد وحدت در امت اسلامی، کمال عقلانیت محمدی (ص) در سبک زندگی اسلامی در برابر افول عقلانیت اومانیستی و خود بنیاد جهان معاصر، معارف محمدی (ص)، قرآن کریم و پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی در مسیر تحقق عدالت اجتماعی و رستگاری بشر در جامعه جهانی، محمد رسول‌الله (ص)، کمال عبودیت، معرفت  و عرفان الهی، اسلام ناب محمدی (ص) و الهام بخشی روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم آغاز شد. این کنگره در دو بخش ادبی (رشته‌های شعر و داستان کوتاه) و هنری (رشته‌های خوشنویسی، نقاشی‌خط، پوستر، دیجیتال‌آرت، تایپوگرافی، نقاشی، عکس، فیلم کوتاه، نماهنگ و نمایش‌نامه) برای حضور بیشتر هنرمندان فراخوان داد. هنرمندان می‌توانند آثار خود را تا 18 اَمرداد 1400 پس از نام‌نویسی در سامانه wcam.ir بارگزاری نمایند. آیین پایانی این کنگره نیز همزمان با زادروز خجسته حضرت محمد(ص)، پیامبر رحمت 2 آبان ماه 1400 برگزار خواهد شد. 
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۵۸۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما