۰
plusresetminus
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

برگزاری مسابقه «کتاب‌زی» با شعار «با کتاب زندگی کن»

تاریخ انتشارشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: «مسابقه کتاب‌زی» با شعار «با کتاب زندگی کن» برگزار می‌شود.
صابر سهرابی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
صابر سهرابی/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: زیستن با کتاب، از ویژگی‌های باارزش فرهنگ اسلامی شناخته می‌شود که باید در جامعه، فرهنگ‌سازی شود. مردم فارس و شیراز، هنر زیستن با کتاب را از گذشته تا کنون با خود داشته‌اند؛ از این رو شیراز را خواستگاه فرهنگی ایران می‌دانند و امسال نیز برای سال دوم پایتخت کتاب ایران شده است.
سهرابی افزود: در یک دهه گذشته با گسترش بیشتر فضای مجازی از یک سو و نرم‌افزارهای آن به ویژه شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، خواندن کتاب کم‌کم جای خود را به خواندن پیام‌های کوتاه در این رسانه‌ها داده است. این سبک به‌دست‌آوری آگاهی، آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت که تنها با برگشت به سوی کتاب‌خوانی می‌توان از آن رهایی جست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: این اداره کل با همکاری مجمع کتاب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شیراز، در راستای فرهنگ‌سازی سبک زندگی کتاب‌زی و از رویدادهای پایتختی کتاب ایران، مسابقه‌ای را با همین نام برگزار خواهد کرد.
دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس بیان داشت: در این رویداد، هر خواننده کتاب، می‌تواند برداشت و دریافت خود را از زندگی و اندیشه‌ای که بهترین و برترین کتاب زندگی‌اش برای او داشته است، به سنجش بگذارد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: مسابقه کتاب‌زی با شعار با کتاب زندگی کن، به دنبال شناخت کتاب از سوی خوانندگان و علاقمندان کتاب است.
گام‌های رویداد:
گام یک: هر کس با فرستادن ویدئویی در 3 تا ۵ دقیقه‌ای و نوآوری خود، بهترین و برترین کتابی را که خوانده است با برداشتی که دارد، به شماره 09926636095 در پیام‌رسان وات‌ساپ بفرستد.
گام دو: داوران پس از بررسی،۲۰ اثر برتر را به باشگاه مهارت مسابقه کتابزی می‌فرستند. در باشگاه مهارت، آن‌ها مهارت، تصویرسازی و نویسندگی را برای ۴ داور، به نمایش خواهند گذاشت تا ۵ برگزیده برتر شناخته شوند.
گفتنی است آگاهی بیشتر، را می‌توان از سامانه http://ketabzee.ir به دست آورد.
 
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۵۸۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما