۰
plusresetminus

آغاز ساخت مجموعه طنین تابناک در کنگره محمد (ص) پیامبر رحمت

تاریخ انتشارشنبه ۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۰
دبیرکل کنگره محمد (ص) پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر گفت: مجموعه «طنین تابناک» با حضور استاد حامد شاکرنژاد از قاریان برجسته بین‌المللی در شیراز آغاز شد.
آغاز ساخت مجموعه طنین تابناک در کنگره محمد (ص) پیامبر رحمت
آغاز ساخت مجموعه طنین تابناک در کنگره محمد (ص) پیامبر رحمت
به گزارش حافظ خبر؛ دکتر حامد تقوایی، با اشاره به اینکه مجموعه‌ای نفیس و ارزشمند از تلاوت‌های مجلسی آیات قرآن با موضوع پیامبر اکرم (ص) درحال تهیه است، اعلام کرد: هدف از گردآوری این مجموعه  معرفی سیمای پیامبر رحمت در قرآن کریم به‌صورت هنرمندانه  است که به چندین زبان تهیه و منتشر خواهد شد.  
وی تهیه چنین آثاری را در معرفی اسلام راستین و چهره واقعی نبی مکرم اسلام بسیار بااهمیت خواند و ابراز داشت: کنگره یادشده به این امر که تاکنون مغفول مانده بود، همت ورزیده است و در گام نخست تمامی آیات قرآن که به نحوی به معرفی شان حضرت محمد (ص) می‌پردازد، با تلاوت استاد حامد شاکرنژاد در استودیو ضبط و در آرامگاه حافظ تصویربرداری شد.  
تقوایی از تمامی دستگاه‌های فرهنگی دعوت کرد که به کنگره جهانی پیامبر رحمت ملحق شوند و در حد توان خود نقش آفرین باشند.
قاری بین‌المللی قرآن که در همکاری با کنگره محمد (ص)، پیامبر رحمت آیاتی چند از قرآن کریم را که تلاوت کرده است، درخصوص چگونگی انتخاب آیات یادشده عنوان کرد: آیاتی که برای این کنگره تلاوت می‌شود، از منظر شان نزول در قله آیاتی قرار دارد که درخصوص پیامبر اکرم (ص) نازل شده است.  
حامد شاکرنژاد که پیش از این در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپایی و آمریکایی برای تلاوت قرآن حضور یافته است، درباره میزان عشق ایرانیان به پیامبر گفت: جامعه مسلمان و حتی غیر مسلمان در سراسر جهان، ارادت ویژه‌ای به پیامبر اسلام دارند؛ اما عشق به پیامبر (ص)، اهل بیت (ع) و قرآن در میان ایرانیان بسیار پرشور است.
او افزود: اینگونه نیست که بگوییم امروز قرار است به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) فکر کنیم و یا کمی بیشتر با قرآن باشیم، این ارادت در خون ایرانیان جاری است و لحظه‌ای نیست که از آنان جدا باشد، این دو همیشه با هم و مکمل هم هستند.  
این فعال قرآنی با تاکید بر اینکه جایگاه پیامبر اسلام در تمامی جوامع، رفیع است، اظهار داشت: حتی آن دسته از معاندین که گه گاه با روش‌های مختلف به پیامبر اهانت می‌کنند، از جایگاه والای ایشان آگاه‌اند زیرا همواره دشمنی‌ها درباره فردی است که برجسته و مهم است.
شاکرنژاد با اشاره به اینکه علت بعثت پیامبر (ص)، آموختن مکارم اخلاق به جهانیان است، بیان داشت: پیامبر زندگی را به انسان‌ها آموخته است و از همین رو، هرچه در راستای رساندن معارف ایشان به جهان صورت گیرد، کم است؛ بنابراین باید گفت کنگره محمد، پیامبر رحمت می‌تواند جرقه‌ای برای شناساندن این شخصیت والا باشد البته به‌شرط آنکه تداوم داشته باشد.  
این فعال قرآنی افزود: در محافل قرآنی همواره هزاران جوان و نوجوان و خانواده‌هایشان را می‌بینیم که با شنیدن تلاوت قرآن، تمایل دارند که قاری شوند؛ اما آنچه مهم است این است که دست‌اندرکاران امر دست آنان را بگیرند؛ به بیان دیگر، آنچه درباب قرآن و پیامبر انجام می‌دهیم، زمانی اثربخش خواهد بود که ادامه‌دار و دارای ثبات رویه باشد.  
شاکرنژاد ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و دیگر نهادهایی که به برگزاری این رویداد فرهنگی همت گمارده‌اند، بیان داشت: از ایشان و تمامی دست‌اندرکاران درخواست می‌کنم که این کنگره یک گردهمایی موقت نباشد و ادامه یابد؛ همچنین ضروری است با ساده‌سازی و زیباسازی معارف در قالب کلام و جملات کوتاه، پیام‌های این کنگره را از طریق فضای مجازی در اختیار قرار دهیم تا مردم از معارف بسیار ارزنده پیامبر لذت ببرند.  
حامد شاکرنژاد حافظ و قاری بین‌المللی قرآن است. او هم‌اکنون مدیر طرح ملی تلاوت و همچنین مبلغ قرآنی کشورهای مختلف اسلامی و غربی است. تلاوت‌های این قاری قرآن در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و رسانه‌های کشورهای مختلف، پخش می‌شود. وی همچنین موفق به کسب عنوان نخست رشته قرائت تحقیق، در مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران شده است. شاکرنژاد در تلاوت‌های خویش پیرو سبک مصطفی اسماعیل است. وی با فن اختلاف قرائات آشناست و در تلاوت‌های مجلسی خویش قرآن را با روایت‌های چندگانه قرائت می‌کند.
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۵۹۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما