۰
plusresetminus

پنج راهبرد برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی اعلام شد

تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس انتخاب روستای محمد آباد خیر استهبان به عنوان پایتخت روستاهای قرآنی کشور را ثمره تلاش شبان روزی موسسه قرآنی بیت الاحزان دانست و در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، پنج راهبرد اصلی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را اعلام داشت.
نشست شورای فرهنگ عمومی استهبان/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
نشست شورای فرهنگ عمومی استهبان/ عکس: محمدمهدی اسدزاده
به گزارش حافظ خبر؛ نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان با حضور صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس در محل فرمانداری استهبان برگزار شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، استهبان را نگین فعالیت های قرآنی کشور دانست و از فعالیت های بیت الاحزان حضرت زهرا (س) و دست اندرکاران این موسسه تقدیر و تشکر نمود و انتخاب روستای محمد آباد خیر استهبان به عنوان پایتخت روستاهای قرآنی کشور را ثمره تلاش شبان روزی موسسه قرآنی بیت الاحزان دانست.
در ابتدا امید کیامرث رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استهبان ضمن خیرمقدم به مدعوین ، گزارشی از فعالیت شورای فرهنگ عمومی ارائه داد.
در ادامه حجه الاسلام مصطفی خاوری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استهبان ضمن خیر مقدم به مدعوین و به خصوص مدیرکل فرهنگ و ارشاد، با بیان اینکه استهبان تنها شهرستانی است که مرجع تقلید شهید دارد ادامه داد : حسب سندی که در موزه حضرت معصومه ( س ) وجود دارد سابقه تاریخی حوزه علمیه استهبان به ۵۰۰ سال پیش برمی گردد و این خود گویای قدمت علم و دین در این شهرستان می باشد.
امام جمعه استهبان در ادامه با پیشنهاد اینکه مسائل فرهنگی تمامی شهرستان ها به صورت متمرکز با امکان دسترسی اعضای شورای فرهنگ عمومی استان جمع آوری شود تا بتوانیم با هم افزایی و برخورداری از تجارب سایرین در راه اعتلای جامعه قدم برداریم.
در ادامه احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان استهبان با تقدیر و تشکر از تمامی حاضرین، پاسداشت و تقدیر از گذشتگان و کسانی که به هر نحوی برای اعتلای استهبان تلاش و خدمت کرده اند را به عنوان یک فرهنگ عمومی نهادینه کنیم و مثلا با نامگذاری خیابان ها و کوچه ها مشوق سایرین برای خدمت های ماندگار برای شهرستان باشیم .
سرهنگ دوم پاسدار عباداله امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج استهبان که به تازگی این مسئولیت را پذیرفته اند نیز در سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان جلسه، استهبان را شهرستان قرآنی و شهیدپرور و دارای فرهنگ ناب دینی دانست و ادامه داد: در این چندروز که بنده وارد این شهر شده ام زنده بودن و پویا بودن را دیده ام و خوشحالم که خداوند توفیق خدمت به مردم این شهر را نصیب بنده کرده است .
سرهنگ امیری رونق داشتن مساجد را نشانه زنده بودن فرهنگ دینی مردم استهبان دانست و بیان کرد تا مسجدها رونق داشته باشد، تهاجم فرهنگی دشمنان بی تاثیر خواهد بود.
سیدمحمد مرشدی عضو شورای فرهنگ عمومی استهبان نیز در سخنانی با بیان اینکه در کتاب ها بیش از چهارصد تعریف از فرهنگ شده است، در یک جمله آئین و سبک زندگی را می توان فرهنگ هر جامعه دانست که لازم است در راه گسترش و اعتلای آن تلاش کرد و نصب العین قرار دادن سخنان مقام معظم رهبری را به عنوان نقشه راه این مهم دانست.
حبیب فریبرز دیگر عضو فرهنگی شورا نیز با بیان اینکه این درست است که استهبان به نسبت سایر شهرها سالم تر مانده است ولی این به این معنا نیست که شهر صددرصد سالم است و برای بدتر نشدن این موضوع باید طرح مساله و چاره اندیشی کرد و ادامه داد بهتر است در جلسات به جای پرداختن به نقاط قوت و تعریف از فعالیت ها، به مشکلات و نقاط ضعف پرداخته شود تا بتوان قبل از اینکه دیر شود برای رفع و حل این مشکلات راه حلی پیدا کرد.
صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سخنانی استهبان را نگین فعالیت های قرآنی کشور دانست و از فعالیت های بیت الاحزان حضرت زهرا (س) و دست اندرکاران این موسسه تقدیر و تشکر نمود و انتخاب روستای محمد آباد خیر استهبان به عنوان پایتخت روستاهای قرآنی کشور را ثمره تلاش شبان روزی موسسه قرآنی بیت الاحزان دانست.
سهرابی تبیین نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس را برای فعالیت های پنج ساله استان توسط یک کارگروه و حضور صاحب نظران با خروجی ۵ راهبرد اصلی و ۷۵ برنامه اجرایی برای سطح استان فارس پیش بینی شده که در ۱۹ مهرماه با حضور مسئولین کشوری و لشکری در حافظیه شیراز رونمایی خواهد شد .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس پنج راهبرد برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی را شامل، معنویت، اخلاق، سبک زندگی و خانواده باهویت اسلامی ایرانی، اتحاد ملی و انسجام اسلامی در پرتو فرهنگ ولایت و امامت، انقلاب علمی و تحول در نظام اداری و مدیریتی با رویکرد جهادی، تحقق عدالت همه جانبه و فرهنگ اقتصاد مقاومتی، انسجام و ساماندهی جبهه فراگیر فرهنگی انقلاب اسلامی، رسانه متعهد و هنر متعالی، را اعلام داشت و گفت: تمامی این برنامه ها در ادامه گام دوم انقلاب و تمدن سازی است و اظهار امیدواری کرد که حسب دستور مقام معظم رهبری با تلاش جمعی به این مهم برسیم .
در پایان احکام مسئولیت اعضای شورای فرهنگ عمومی با امضای آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس تقدیم ایشان شد.
 
گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۶۲۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما