در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس؛

رونمایی نقشه مهندسی فرهنگی فارس همزمان با یادروز حافظ

27 شهريور 1400 ساعت 19:49

گزارشگر : محمدمهدی اسدزاده

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر بستر فضای مجازی و در جمع تعداد محدودی از اعضای شورای فرهنگ عمومی از تلاش برای رونمایی از سند نقشه مهندسی فرهنگی فارس همزمان با یادروز حافظ، خبر داد.


به گزارش حافظ خبر؛ صابر سهرابی در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس که بگونه مجازی برگزار شد، گفت: تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس از سال ۱۳۹۸ آغاز شد که پس از بررسی نخست، برای بهره‌گیری از دیدگاه اندیشمندان و فرهیختگان استان، در اختیار این گروه از جامعه قرار گرفت.
او با بیان اینکه برای تدوین این سند از دیدگاه۱۶۰۰ نفر از نخبگان، مسئولین، اساتید دانشگاه و ... بهره گیری شده است، ادامه داد: اکنون در گام پایانی تدوین این سند راهبردی هستیم که در ۵ راهبرد کلان تدوین شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: همه توان ما بر آن است که بتوانیم آن را با حضور رئیس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، ۱۹ مهرماه در آیین بزرگداشت روز حافظ رونمایی کنیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس خاطرنشان کرد: فارس پیشگام تدوین برش استان نقشه مهندسی فرهنگی بوده است و در این راستا با بررسی ایده خانواده متعالی، یک گام هم پیشتر از آن برداشته‌ایم.
سهرابی یادآور شد: این برش استانی در سه بخش فرهنگ بنیادی، فرهنگ تخصصی و فرهنگ عمومی تنظیم شده است.
 


کد مطلب: 23628

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23628/رونمایی-نقشه-مهندسی-فرهنگی-فارس-همزمان-یادروز-حافظ

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir