با کمک ارتش جمهوری اسلامی؛

راه‌اندازی دومین مرکز واکسیناسیون کرونا

واکسینه شدن جامع هدف تا آذر ماه امسال

27 شهريور 1400 ساعت 19:57

گزارشگر : منیره خسروبیگ

این مرکز ظرفیت ده خط واکسیناسیون کرونا را دارد ،که ظرفیت تزریق واکسن بالای دو هزار نفر را دارد.


به گزارش حافظ خبر؛ امیر سرتیپ دوم رضایی فرمانده ارشد نظامی ارتش در منطقه فارس از افتتاح دومین مرکز شبانه روزی واکسیناسیون کرونا به همت ارتش جمهوری اسلامی و علوم پزشکی شیراز خبر داد .
امیر سرتیپ دوم رضایی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز ارتش جمهوری اسلامی با تمام توان در کنار و خدمت مردم بوده است گفت :به یاری خداوند امروز یکی دیگر از مراکز واکسیناسیون کرونا به صورت بیست و چهار ساعته  در مرکز آموزش و فنون مرکز نیروی زمینی افتتاح شد.
او با بیان اینکه تا کنون ۴مرکز شبانه روزی آماده خدمت به همشهریان است افزود : ارتش جمهوری اسلامی از ابتدا تا کنون شروع به ساخت نقاهتگاه و مراکز درمانی و واکسیناسیون کرده است.
 امیر سرتیپ دوم رضایی عنوان کرد :همچنین امروز نیروی زمینی یک مرکز واکسیناسیون کرونا در هوابرد و علوم و فنون شیراز گشایش یافت تا بتوانیم قدمی در زمینه کمک به کادر درمان برداشته باشیم.
امیر سرتیپ رضایی گفت: این مرکز ظرفیت ده خط واکسیناسیون کرونا را دارد ،که ظرفیت تزریق واکسن بالای دو هزار نفر را دارد.
همچنین مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  تصریح کرد :با افتتاح این مرکز شبانه روزی واکسیناسیون تسریع در تزریق واکسن افزایش می یابد.
مهرزاد لطفی با بیام اینکه ۱۶ مرکز واکسیناسیون کرونا تجمیع شده است هم به صورت خودرویی و هم مراکز ثابت ،عنوان کرد :با حمایت های ارتش جمهوری اسلامی یک مرکز دیگر به مراکز واکسیناسیون اضافه شد.
او با بیان اینکه در بحث واکسیناسیون کرونا رشد بسیار عالی داشته ایم ،تصریح کرد : دو میلیون دوز واکسن در نوبت اول تزریق و ۸۰۰هزار دوز نوبت دوم تزریق شده است .
لطفی گفت :در حال حاضر حدود ۶۲ درصد جمعیت هدف واکسن دوز اول را دریافت کرده اند و حدود ۲۵درصد دوز دوم را تزریق کردند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود :به طور حتم از این پس شمار پایگاه های واکسیناسیون و میزان واکسن های ذخیره شده در آنها افزایش می یابد .
او در پایان اظهار داشت :به یاری خداوند اگر واکسیناسیون با همین سرعت ادامه پیدا کند تا آذر امسال تمام جامع هدف واکسینه خواهند شد.


کد مطلب: 23629

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23629/راه-اندازی-دومین-مرکز-واکسیناسیون-کرونا

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir