معاون پژوهش و منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس:

کمبود نیروی کاری در فارس داریم

28 شهريور 1400 ساعت 20:33

گزارشگر : منیره خسروبیگ

معاون پژوهش و منابع اداره کل آموزش و پرورش فارس امروز یکشنبه ۲۸شهریور در جمع خبرنگاران گفت : حدود ۹ هزار نفر کمبود نیرو داریم.


به گزارش حافظ خبر، محسن کلاری با بیان اینکه کمبود نیرو داریم، افزود :  پست بندی نیروهای حق التحریر در حال انجام است ،که با اجرای این پست بندی و  با برنامه ریزی ها مستمر هیچ کلاسی در سال تحصیلی بدون معلم نخواهد بود.
وی در ادامه ضمن اینکه  کمبود فضای آموزشی در فارس نداریم ،عنوان کرد : بهسازی های فضاها انجام شده و یا در حال پیگیری برای انجام است که تا پایان مهر به اتمام می رسد.
کلاری تاکید کرد: استفاده از معاونین مدارس و اضافه تدریس را در نظر داریم و از بازنشستگان به علت تجارب خود نیز برای پر کردن کمبود نیرو استفاده می کنیم اما در صورت اعلام استخدام نیروهای جدید اقدام می کنیم.
همچنین در ادامه نشست سعید مهبودی رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش تصریح کرد :مدیران مدارس برای اداره مدارس راهی جز مشارکت قانونمند اولیا ندارند و انجمن اولیا و مربیان برنامه های مدرسه را ارائه و همانجا اولیا نیز می توانند طبق برنامه های مورد نظر خود مشارکت کنند .
وی اضافه کرد: از زمان آغاز ثبت نام مدارس در شیراز با هدف بررسی در خصوص دریافت شهریه در مدارس دولتی ۹۲۶ بازدید ثبت شده و بارگذاری شده داشته ایم و تاکید داشتیم ثبت نام در مدارس نباید منوط به دریافت پول باشد و هر جا شکایت توسط والدین مطرح شده پیگیری کرده ایم.
مهبودی با اشاره به اینکه طرح ثبت نام بومی و طرح آدرس مورد تاکید است و افزود: گاهی اولیا با پرداخت مبالغی خواستار ثبت نام در مناطق خارج از طرح آدرس می شوند که باز هم مورد تایید ما قرار ندارد.
وی ادامه داد: در پی انجام بازدیدها از مدارس شیراز، برخی مدیران را دعوت کردیم  و 2 مدیر مدرسه متخلف در این زمینه به هیئت تخلفات اداری آموزش و پرورش فارس معرفی شده اند یا تعدادی مدیران جابجا شدند و برخی متخلفان شهریه دریافت شده را پس دادند.
مهبودی در پایان تصریح کرد: مدیران ما تمام تلاش خود را می کنند و شمار مدیران قصور کرده شاید به ۱۰ نفر هم نرسد که شخصا والدین را به دریافت پول مجبور کرده باشند.


کد مطلب: 23630

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23630/کمبود-نیروی-کاری-فارس-داریم

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir