۰
plusresetminus
فراخوان اضطراری اهدا خون

کمبود خون در فارس تهدید جدی برای جان بیماران

 کمبود جدی خون در فارس نگران کننده است.
مولف : منیره خسروبیگ
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۰
مدیر کل انتقال خون فارس با اشاره به اینکه استان در معرض شدید کمبود گروه های خونی است، گفت :فارس بعنوان قطب پزشکی جنوب کشور ،دارای ۷۰ بیمارستان در کل استان و ۵۳ بیمارستان در شیراز است، که تامین خون مورد نیاز این بیمارستان ها را بر عهده دارد .
اهدای خون
اهدای خون
 به گزارش حافظ خبر،مسعود ترابی ضمن بیان اینکه اکنون با کمبود شدید ذخایر خونی مواجه هستیم ،افزود :استان به تمام گروه‌های خونی نیاز مبرم و حیاتی دارد و هم استانی های عزیز در صورت امکان به مراکز اهدا خون مراجعه کنند.

وی همچنین ضمن اینکه  باید ۷۰۰واحد خون روزانه خونگیری شود ،تصریح کرد: باور غلط انتقال ویروس کرونا از طریق خون یکی از علل مهم کاهش ذخایر خونی است،که اکنون مراجعه کنندگان اهدا خون به مراکز  به زیر ۳۵۰نفر رسیده اند.
 
ترابی گفت :مردم باید به این نکته آگاه باشند که کووید ۱۹ با اهدای خون به افراد منتقل نمی‌شود.
 
مدیرکل انتقال خون فارس اظهار کرد :جان بیماران نیازمند به خون ،از جمله بیماران تالاسمی ،هموفیلی و سرطانی که روزانه به تزریق خون احتیاج دارند در خطر است ،به همین دلیل برای همراهی این افراد به فرآورده‌های خونی سالم نیاز است.

مدیر کل انتقال خون استان در پایان از مردم در خواست کرد تا برای نجات جان هموطنان خود در اسرع وقت برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
 
(ساختمان مرکزی آسیاب قوامی قصردشت همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۹:۴۵
ساختمان شماره ۲ واقع در میدان نمازی جنب درمانگاه امام رضا همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۹:۳۰
مولف : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۶۳۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما