حرم مطهر شاهچراغ؛

آغاز به کار بزرگترین مرکز واکسیناسیون در حرم مطهر شاهچراغ (ع)

31 شهريور 1400 ساعت 13:28

گزارشگر : منیره خسروبیگ

امروز 31 شهریور 1400 با حضور فرمانده سپاه فجر استان ، استاندار فارس و دیگر مسولین استانی بزرگترین مرکز واکسیناسیون فارس در حرم مطهرشاهچراغ (ع) در هفته دفاع مقدس آغاز به کار کرد .


به گزارش حافظ خبر، در این مراسم  استاندار فارس با بیان اینکه  با همراهی دستکاه های مختلف در استان شاهد راه انداز بزرگترین مرکز واکسیناسیون کرونا د حرم بودیم گفت : این مرکز نخستین مرکز واکسیناسیون در حرم‌های مطهر است.
عنایت الله رحیمی همچنین افزود :  همکاری و همراهی مسئولان سبب تزریق 2 میلیون دز اول و بیش از یک میلیون دز دوم در استان شده است .
وی در ادامه با اشاره به اینکه  70 مرکز واکسیناسیون در استان راه‌اندازی شده ،تصریح کرد : واکسیناسیون دانش‌آموزی نیز در روزهای آینده آغاز می‌شود. 
همچنین  فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز بیان کرد : مرکز واکسیناسیون احمدبن‌موسی (ع) بزرگترین مرکز تجمیعی در استان است ،که با همکاری تولیت آستان احمدی و محمدی و نیز امام جمعه شیراز راه‌اندازی شد.
سرهنگ پاسدار مجید علیپور با بیان اینکه این مرکز متفاوت از مراکز دیگر واکسیناسیون است ، افزود: تفاوت این مرکز با دیگر مراکز واکسیناسیون، پیوست فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در حاشیه آن است که با توجه به موقعیت مذهبی فرهنگی حرم مطهر انجام شده است.
فرمانده سپاه بقیه‌الله شیراز همچنین عنوان کرد : 17 گیت فعال در این مرکز مشغول به کارند که  قابلیت تبدیل به شدن به 34 عدد را دارند .
او ادامه داد :این مرکز ظرفیت روزانه بین شش تا 10 هزار نفر تزریق را دارد و در صورت تبدیل شدن به مرکز شبانه‌روزی، قابلیت تزریق 12 هزار تزریق را خواهد داشت.
 به گفته علیپور 115 نفر بسیجی و کادر درمان ترکیبی از علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی به ارائه خدمت در این مرکز در دو شیفت می‌پردازند


کد مطلب: 23639

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23639/آغاز-کار-بزرگترین-مرکز-واکسیناسیون-حرم-مطهر-شاهچراغ-ع

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir