۰
plusresetminus
پاسداشت دفاع مقدس و اربعین حسینی؛

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با شنبه‌های کتاب پذیرای هفته دفاع مقدس شد

مولف : محمدمهدی اسدزاده
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۳
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس برنامه های برنامه های کانون ها را در ایام اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.
حسین امیدی/ عکس: مرضیه خداجو
حسین امیدی/ عکس: مرضیه خداجو
به گزارش حافظ خبر؛ حجت الاسلام «حسین امیدی»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس امروز 31 شهریور همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس د در آستانه اربعین حسینی ضمن تشریح برنامه های این ایام کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس گفت: هشت سال دفاع مقدس یادآور دلیری و رشادت دلاورمردانی است که همه هستی خود را بر طبق اخلاص گذاشته و به خداوند ارزانی داشتند و امروز وظیفه داریم خاطره این ایام را زنده بداریم و در نشر فرهنگ شهادت و ایثار بکوشیم.
وی با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس امسال با اربعین سرور و سالار شهیدان همراه شده است، خاطرنشان کرد: برنامه های امسال کانون های مساجد در هفته دفاع مقدس رنگ و بوی اربعین و ارادت به ساحت مقدس حضرت سیدالشهداء (ع) دارد که برگزاری آن آغاز شده است.
حجت الاسلام امیدی از برپایی موکب ها تا محافل عزاداری و سوگواری در مساجد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی خبر داد و گفت: بسیاری از این مراسم با برپایی یادواره های شهدا همراه است و یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت گرامی داشته می شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس افزود: غبار روبی، عطرافشانی و زیارت قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران در قالب طرح ملی «سه شنبه های تکریم»، معرفی کتاب های حوزه دفاع مقدس در قالب طرح «شنبه های کتاب» و برگزاری محافل انس با شهدا از دیگر برنامه های ایام دفاع مقدس است.
حجت الاسلام امیدی از اهدای ثواب طرح «تلاوت نور» به روح مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: مراسم های ویژه خواهران کانون ها نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود که با خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل از مادران و همسران شهدا همراه می شود.
وی یادآور شد: برنامه هایی نیز در سطح ملی برای کانون های مساجد کشور برنامه ریزی شده است که «کوله بار»، «خبرنگار اربعینم»، «پویش سلام اربعین»، سوگواره های «علمدار کربلا» و «ایل»، «مواکب الاتحاد»، «کتاب اربعین» و «یک دنیا اربعین» از آن جمله است.
مولف : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۶۴۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما