۰
plusresetminus
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز:

کارگران ساختمانی باید جایگاهی برای استقرار داشته باشند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۶
افسانه خواست خدایی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: برای ایجاد امنیت شغلی و استقرار کارگران ساختمانی در مناطق یازده گانه اقداماتی باید انجام شود.
افسانه خواست‌خدایی
افسانه خواست‌خدایی
به گزارش حافظ خبر، افسانه خواست خدایی، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز درحاشیه دیدار با جمعی از کارگران ساختمانی شهرک مهدی آباد شیراز گفت: ساماندهی وضعیت کارگران ساختمانی و استقرار جایگاه های ویژه آنها در مناطق یازده گانه شهرداری دردستورکارکمیسیون قرارگرفته است. 
وی با اشاره به وضعیت نامناسب نشستن کارگران ساختمانی بر لبه جداول خیابانها گفت: این افراد به دلیل نبود پناهگاه در فصول مختلف و بروز تصادفات جاده ای به دلیل نشستن در کنار خیابان از ایمنی لازم برخوردار نیستند.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: نبود امنیت شغلی و دغدغه هر روز این سرپرستان خانواده برای به دست آوردن نان شب بخشی از مشکلات کارگران است.
وی خاطرنشان کرد: برخی ازکارگران استادکار هستند اما به  دلیل مشکلات اقتصادی به عنوان کارگر فعالیت می کنند. 
خواست خدایی ارائه اطلاعات کارگران به کارفرما، ساماندهی وضعیت کارگران اتباع بیگانه و کسب درآمد روزانه برای کارگران در هر منطقه را از مزایای طرح ساماندهی کارگران ساختمانی برشمرد. 
عضو کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، بیمه کارگران را از ضروریات دانست و افزود: با پیگیریهای انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه، کارگران می توانند با مراجعه به این مرکز از این خدمات بهره مند شوند.
گفتنی است به منظور پیگیری دستورکار کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز، مبنی بر بررسی مشکلات کارگران ساختمانی، افسانه خواست خدایی عضو این کمیسیون به همراه سید محمد فرشیدیان رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی شیراز و حومه با جمعی از کارگران شهرک مهدی آباد از نزدیک دیدار  کرد.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۶۴۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما