اربعین و هفته دفاع مقدس در دستور کار شورای فرهنگ عمومی زرقان

3 مهر 1400 ساعت 15:56

مولف : محمدمهدی اسدزاده

دفاع مقدس اوج بالندگی، شهادت، ایثار، وحدت و یکپارچگی کشور، پیروی و اطاعت از امام و رهبری و تحقق همه آرمان‌های اسلام ناب محمدی، مکتب حسینی و برترین جلوه‌های زیبایی خدایی است.


به گزارش حافظ خبر؛ چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرقان به ریاست حجت‌الاسلام محمدهادی ربانی شیرازی، امام جمعه و نایب رئیسی مهندس محمد اسداللهی فرماندار زرقان و با حضور ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
احمد جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرقان و دبیر شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، بررسی آیین‌های بزرگداشت اربعین حسینی و پاسداشت هفته دفاع مقدس را دستور کار نشست دانست.
جعفری ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس، ایثار و پایمردی ملت سلحشور ایران اسلامی در یک جنگ نابرابر و تحمیلی با استکبار جهانی و عوامل منطقه‌ای، یکی از مقاطع تاریخی بزرگ، آموزنده و الهام‌بخش است که هرگز نباید مورد غفلت قرار گیرد. این رویداد عظیم با آثار و برکات بی‌شمار خود به منزله گنجینه‌ای ارزشمند و هویت‌ساز بایستی برای همیشه زنده‌ و هدایت‌بخش نسل‌های این سرزمین قرار گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرقان افزود: دفاع مقدس اوج بالندگی، شهادت، ایثار، وحدت و یکپارچگی کشور، پیروی و اطاعت از امام و رهبری و تحقق همه آرمان‌های اسلام ناب محمدی، مکتب حسینی و برترین جلوه‌های زیبایی خدایی است.
ابراهیم عزیزی در این نشست با گرامی‌داشت اربعین حسینی و یاد و خاطره شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس و 15 هزار شهید والا مقام استان فارس گفت: دفاع مقدس، برگرفته از عاشورای حسينی است.
وی همچنین گزارشی از روند کارها در دولت جدید بیان کرد و افزود: از مهم‌ترین آنها می‌توان به قانون لغو تحریم‌ها و قانون بودجه 1400، طرح صیانت همگانی در نگاه کلان مجلس شورای اسلامی نام برد. اختصاص 5200 میلیارد تومان برای توسعه مناطق کم‌برخوردار و محروم در بودجه 1400، انتقال آب از خلیج فارس و سد تنگ سرخ و برطرف کردن کمبود آب در استان فارس و رونق دوباره به بخش کشاورزی و دامپروری استان است.
 
 


کد مطلب: 23665

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23665/اربعین-هفته-دفاع-مقدس-دستور-کار-شورای-فرهنگ-عمومی-زرقان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir