۰
plusresetminus

مانور ساعت صفر امدادرسانی جاده‌ای در استهبان برگزار شد

تاریخ انتشارشنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۹
فرماندار و رئیس ستاد حوادث شهرستان استهبان گفت: ارزیابی میزان تاب‌آوری نجات‌‍گران در مواجهه با عملیات‌های امداد و نجات، ایجاد آمادگی بیشتر، ارزیابی و بازبینی امکانات، تجهیزات امدادی و سنجش توان و میزان آمادگی نیروها و اعضای مدیریت بحران برای فعالیت‌های امدادی در زمان وقوع بحران و استفاده مطلوب از زمان طلایی در نجات مصدومان، از اهداف برگزاری این مانور است.
مانور ساعت صفر در استهبان
مانور ساعت صفر در استهبان
به گزارش حافظ خبر؛ با توجه به نقش بسیار مهم مانورها در ارزیابی توان امدادی و بالابردن سرعت عمل دستگاه‌های خدمات‌رسان در حوادث، مانور ساعت صفر عملیات امداد جاده‌ای در میان ارگان‌های مختلف پاسخگو به حوادث جاده‌ای شهرستان استهبان در شرایط واقعی برگزار شد.
سناریوی اجرای این مانور برخورد سواری پیکان با تیر برق در  روستای لای خرمی بود که با توجه به شدت حادثه، خودرو پیکان دچار حریق شد و چندین مصدوم و فوتی نیز در پی داشت و احتمال سقوط خودرو بر روی مصدوم حادثه نیز در نظر گرفته شده بود.
فرماندار و رئیس ستاد حوادث شهرستان استهبان گفت: ارزیابی میزان تاب‌آوری نجات‌‍گران در مواجهه با عملیات‌های امداد و نجات، ایجاد آمادگی بیشتر، ارزیابی و بازبینی امکانات، تجهیزات امدادی و سنجش توان و میزان آمادگی نیروها و اعضای مدیریت بحران برای فعالیت‌های امدادی در زمان وقوع بحران و استفاده مطلوب از زمان طلایی در نجات مصدومان، از اهداف برگزاری این مانور است.
احمدرضا کمالی سروستانی ادامه داد: در این مانور که بدون اطلاع قبلی دستگاه‌های امدادی صورت گرفت، اعلام حادثه در قالب تماس تلفنی حاضرین در صحنه به مراکز پیام اضطراری از جمله 110، ۱۱۵و ۱۲۵صورت گرفت و از نزدیک نسبت به ارزیابی زمان حضور در سر صحنه تصادف از زمان اعلام به پایگاه و همچنین سرعت عمل و دقت نیروهای مختلف امدادی در امدادرسانی به مصدومان حادثه فرضی اقدام گردید.
رئیس ستاد هماهنگی مدیریت بحران استهبان اظهار داشت: یكی از عوامل مهم و اساسی در تحقق این مهم، تمرین همكاری و هماهنگی هر یك از دستگاه‌های امدادرسان در انجام وظایف محوله است و اجرای"مانور امدادرسانی جاده‌ای" در شهرستان فرصتی مناسب برای شناسایی آسیب‌ها و محدودیت‌ها، چالش‌های فراروی عملیات امدادرسانی و بروز قابلیت‌ها و فرصت‌ها خواهد بود.
فرماندار استهبان در پایان ضمن تشکر از اهتمام واحدهای ستادی، سپاه، نیروی انتظامی، پلیس 110، پلیس‌راه نی‌ریز استهبان به فسا _سروستان، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس 115 و جمعیت هلال احمر  در اجرای مانور، عملکرد تیم‌های سازمانی را برای حضور در محل مانور  در سطح مناسب ارزیابی نمود.
در این مانور نیز سرهنگ مبارکی رئیس راهور آموزش برخورد با حوادث جاده‌ای را به اعضای مدیریت بحران شهرستان استهبان ارائه داد.
گزارشگر : مجید فرهمندی
کد مطلب : ۲۳۶۷۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما