۰
plusresetminus
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس:

تنها نگذاشتن امام زمان خویش را از واژه مهم عاشورا و اربعین آموخته‌ایم

مولف : محمدمهدی اسدزاده
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۱
وفاداری، ثابت قدم بودن، ولایت‌پذیری و راضی بودن به رضای حق از ویژگی‌های بارزی است که می‌توان به آن اشاره کرد و از آن درس آموخت.
حجت‌الاسلام محمدجواد محمودی
حجت‌الاسلام محمدجواد محمودی
به گزارش حافظ خبر؛ حجت الاسلام «محمدجواد محمودی»، رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس در وبینار اربعین حسینی که امروز 4 مهرماه به کوشش ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس برگزار شده بود، با اشاره به آیه 32 سوره مبارکه حج گفت: خداوند در قرآن به ما توصیه فرمودند که شعائر الهی را پاس بداریم و امروز شعائر و نشانه‌های الهی در جامعه ما بسیار زیاد هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند زمینه تقوای الهی را فراهم کند.
وی حجاب، نام نیک بر فرزندان گذاشتن و اذان را از شعائر الهی برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از شعائر الهی به آن سفارش فراوان شده است، برپا داشتن محافل ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است که همه ساله از اول محرم آغاز می‌شود و تا اربعین ادامه دارد و به اوج خود می‌رسد.
حجت‌الاسلام محمودی با تاکید بر اینکه از برکات زیارت امام حسین (ع) بخشیده شدن گناهان است، تصریح کرد: بعد از گذشت بیش از یک هزار و 400 سال هنوز نور هدایت و سفینه النجاه بودن حسین فاطمه (ع) را با تمام وجود می‌توان حس کرد و اربعین امام حسین (ع) به ما یاد می‌دهد که تنها گذاشتن امام زمان در تشیع اتفاق نخواهد افتاد.
رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر فارس در ادامه تاکید کرد: ما در زمانه‌ای هستیم که تنها نگذاشتن امام زمان خویش را از واژه مهم عاشورا و اربعین آموخته‌ایم که در همه حال همراه امام، ولی، رهبر و تمام کسانی که دلسوز اسلام هستند، باشیم.
این کارشناس مذهبی در ادامه با برشمردن و مقایسه ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) و یاران امام زمان (عج)، گفت: وفاداری، ثابت قدم بودن، ولایت‌پذیری و راضی بودن به رضای حق از ویژگی‌های بارزی است که می‌توان به آن اشاره کرد و از آن درس آموخت.
 وی در ادامه با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ایام اربعین حسینی نیز تاکید کرد: همه ویژگی هایی که از یاران امام حسین (ع) ذکر شد را در میان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می توان پیدا کرد و شهدا درس آموخته مکتب اربعین و عاشورا بودند.
مولف : محمدمهدی اسدزاده
کد مطلب : ۲۳۶۷۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما