برگزاری پانزده رویداد فرهنگی و هنری بزرگداشت هفته دفاع مقدس در بوانات و سرچهان

6 مهر 1400 ساعت 13:42

مولف : محمدمهدی اسدزاده

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوانات با گرامیداشت یاد شهدا و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: بیش از 15 عنوان برنامه و فعالیت فرهنگی هنری در هفته دفاع مقدس در این دو شهرستان برگزار شد.


به گزارش حافظ خبر، حسین برزگر رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی  اظهار داشت: این برنامه ها و فعالیت ها با مشارکت وهمکاری اداراه فرهنگ و ارشاد اسلامی ، انجمن ها و موسسه های فرهنگی هنری در ایام هفته دفاع مقدس برگزار شد.
وی برپایی نمایشگاه عکس رزمندگان در عملیات های دفاع مقدس ، مشارکت فعال در برپایی نمایشگاه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سرچهان را از مهمترین این برنامه ها برشمرد و اظهار داشت: این اداره مدیریت کمیته محتوایی فرهنگی هنری نمایشگاه دفاع مقدس را بر عهده دارد و با مشارکت دستگاههای عضو برنامه های متعددی را برای هرچه بهتر برگزاری این نمایشگاه برنامه ریزی و تدارک دیده است.
حسین برزگر، دعوت از رسانه ها و خبرنگاران برای مشارکت در امر اطلاع رسانی و حمایت رسانه ای از فعالیت ها و برنامه های دفاع مقدس و نیز تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در قالب نشست فعالان رسانه ای و فضای مجازی را از دیگر اقدامات این اداره به مناسبت هفته دفاع مقدس برشمرد.
رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات گفت: برپایی نمایشگاه عکس و کتاب با موضوع دفاع مقدس ، برپایی محفل شعر، برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله دلنوشته و نامه ای به رزمندگان و شهدا، معرفی کتاب های دفاع مقدس، مصاحبه با پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، برگزاری برنامه روایت خوانی ، نمایش فیلم و نماهنگ، مشارکت گسترده دربرنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس و همکاری دیگر دستگاه‌ها و ... از مهمترین برنامه های فرهنگی هنری بزرگداشت هفته دفاع مقدس در شهرستانهای بوانات و سرچهان بود.
به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس ، شهید و شهادت  شب شعر دفاع مقدس با عنوان شبی با شهدا به میزبانی کانون فرهنگی هنری خیبر مسجد امام حسن مجتبی (ع) وهمراهی دفتر امام جمعه و حوزه مقاومت  شهر مزایجان با حضور تعدادی از شاعران شهرستان برگزار شد و آنها اشعار خود را با موضوع دفاع مقدس ،شهیدان و محرم برای حاضران قرائت کردند .
 حسین برزگر  اظهارداشت : هشت سال دفاع مقدس یکی از درخشان‌ترین عرصه‌های انقلاب محسوب می‌شود؛ هنگامه‌ای که مردم ایران در اتحادی بی‌نظیر و یکپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفتند و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن، سراسر عشق، ایثار و شجاعت خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوانات در ادامه افزود : زبان فارسی بستر و پایگاه شعر و ادبیات است، ارتباط زبان فارسی و شعر ، ارتباط یگانه‌ای است، اگر بپذیریم شعر و ادبیات فارسی جزو اشعار مطرح جهانی است هیچ منصفی نمی‌تواند بگوید شعر و ادبیات فارسی جزء چند ادبیات برتر نیست، زیرا روح شاعران ایرانی در طول تاریخ و کثرت، پیوستگی و تعالی شاعران در تاریخ زبان و ادبیات فارسی بی‌نظیر است.
وی تصریح کرد: هدف از برگزاری برنامه‌های فرهنگی دفاع مقدس انتقال و نشر ارزش های دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده است و انتقال ارزش ‌های دفاع مقدس همواره به عنوان یک عامل بازدارنده مطرح است که دشمن به کیان اسلام طمعی نداشته باشد.
 حسین برزگر با اشاره به اینکه حماسه عظیم عاشورا نقش اصلی را در معنویت دفاع مقدس بازی کرده است، خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری شب شعر دفاع مقدس از زبان هنر این فرهنگ را در جامعه نهادینه می کند.
  وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش شاعران و مسئولیت بالای آنها که مبنی بر موهبت و استعدادی خداوندی است، باید در جامعه مورد حمایت قرار بگیرند، تصریح کرد: استفاده از زبان هنر به جای خطابه و وعظ تاثیر بیشتری در جامعه دارد لذا باید از این ظرفیت در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استفاده کنیم.
 


کد مطلب: 23693

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23693/برگزاری-پانزده-رویداد-فرهنگی-هنری-بزرگداشت-هفته-دفاع-مقدس-بوانات-سرچهان

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir