اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس؛

اعلام برنامه‌های ویژه هفته گردشگری در استان فارس

6 مهر 1400 ساعت 16:14

گزارشگر : منیره خسروبیگ

به مناسبت هفته گردشگری در نشست خبری امروز معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، ویژه‌برنامه‌های هفته گردشگری بیان شد. در این نشست سید موید محسن‌نژاد از گشایش و آغاز به کار رسمی دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری فارس در شیراز خبر داد .


به گزارش حافظ خبر،  سید موید محسن‌نژاد بیان کرد: با راه‌اندازی دبیرخانه داِئمی رویداد های گردشگری فارس، تمام بخش‌هایی که قصد دارند در حوزه گردشگری فعالیت داشته باشند نماینده‌ای در این دبیرخانه خواهند داشت و با این کار شاهد ساماندهی فعالیت‌های گردشگری در استان هستیم.
 وی با اشاره به اینکه در دوران کرونا موانع بسیاری بر سر راه گردشگری استان و کشور بود ادامه داد : ما در این دوران شاهد رکود بودیم امادبا توجه به واکسینه شدن فعالان این حوزه و تزریق بیش از ۶هزار دُز واکسن مشکلات کمتری خواهیم داشت وبا واکسینه شدن افراد فارس می تواند به راحتی میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد و با توجه به قرار گرفتن در مثلث طلایی گردشگری، نقش به سزایی در این حوزه ایفا کند.
 محسن‌نژاد همچنین با اشاره به برخی برنامه‌های هفته گردشگری از جمله مراسم چک چکو، سینه زنی و چاووش‌خوانی در باغ دلگشا و برخی نقاط دیگر و مباحث آموزشی، اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته برنامه روز جهانی گردشگری است که طی آن از واحدهایی که بیشترین آسیب را در دوران کرونا دیدند اما چراغ خود را روشن نگاه داشتند، تجلیل خواهد شد.
مدیر گردشگری و زیارتی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در این نشست گفت: 16 مسیر تخصصی گردشگری ادبی در شیراز تعریف شده که سامان‌دهی و مناسب‌سازی این مسیرها در دستور کار قرار گرفته است.
امیرحسین حکمت‌نیا همچنین در خصوص اینکه شیراز از داشتن نقشه گردشگری در تمامی حوزه ها محروم است ،بیان کرد:با توجه به این که در شیراز تنوع جاذبه بسیار داریم اما هنوز نقشه ای در این زمینه نداشته ایم و باید تهیه نقشه در دستور کار قرار گیرد .
وی با بیان اینکه در سال گذشته از کتاب گردشگری ادبی شیراز رونمایی شد، عنوان کرد: مناسب‌سازی، تدوین روایت و سامان‌دهی مسیرهای گردشگری ادبی در مناطق 2، 3، 8 و 7 شیراز انجام خواهد شد .
حکمت نیا در ادامه سخنان خود از تهیه نقشه ادبی شهر شیراز خبر داد و گفت: لزوم تعریف نقشه‌های تخصصی که شامل جانمایی‌ها و معرفی مسیرهاست و برای اینکه گردشگر آشنایی با تنوع جاذبه و سفر را در شیراز داشته باشد، بسیار لازم و ضروری است که نقشه گردشگری داشته باشیم. 
مدیر گردشگری و زیارتی سازمان شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شیراز بابت رویدادهای تقویمی و ملی همیشه پرکار بوده و ایجاد دبیرخانه رویدادها ضروری است، بیان کرد: ایجاد تقویم گردشگری برای جذب گردشگر لازم و ضروری است. 
حکمت نیا با اعلام برنامه ها هفته گردشگری ادامه داد: از امروز ۶ مهر تا ۱۲ مهرماه سال جاری تورهای شهروندی اجرا می شوند ،که شامل ۶ تور ویژه کارکنان نهادهای فرهنگی در بافت تاریخی شیراز است و مسیرهای این تورهای ویژه سنگ سیاه، تخت ابونصر، لب آب و باغ‌های شیراز محور خاندان قوام و درب شازده خواهد بود. 
وی همچنین از برپایی سلسله تورهای کوچه گردی با ظرفیت ۱۲۰۰ نفرساعت خبر داد و افزود: ۶ تور بافت تاریخی که فعالان و اهالی بافت تاریخی در آن مشارکت دارند برگزار می‌شود.
حکمت‌نیا با بیان اینکه از دیگر برنامه های این هفته «شب شعر چله» است که امروز ۶مهر برگزار می شود،بیان کرد: به موازات آن برگزاری آیین رونمایی کتاب «نظم در بزم عشق» را نیز خواهیم داشتو از ۵هنرمند بزرگی که در ساخت و بازسازی بقاع متبرکه مشارکت داشتند تقدیر می شود که در «باغ شمس» آیینی به مناسبت شب صنایع دستی برای این عزیزان برگزار خواهد شد. 
حکمت‌نیا اضافه کرد: در هشتم مهرماه در مرکز شیرازشناسی شب شیرازشناخت را خواهیم داشت و همچنین در روز دهم مهر نشست «قصه اُسکرو» بر اساس مشاغل و هنرهای ازیادرفته برگزار و سپس در یازدهم مراسم اختتامیه هفته گردشگری در باغ دلگشا شیراز برگزار می‌شود.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo


کد مطلب: 23700

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23700/اعلام-برنامه-های-ویژه-هفته-گردشگری-استان-فارس

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir