۰
plusresetminus
سازمان لیگ فوتبال:

شان فارس نیست که نتواند میزبان مسابقات فوتبال باشد

تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۲
سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد: در شان استان فارس و شهر شیراز نیست که نتواند میزبان مسابقات لیگ برتر و دسته یک باشد و ما نیز به مانند مردم فارس این نگرانی را داریم تا هر چه زودتر ورزشگاه پارس و حافظیه مهیای مسابقات شود.
سهیل مهدی
سهیل مهدی
به گزارش حافظ خبر؛ سهیل مهدی روز چهارشنبه در مصاحبه تلفنی با خبرنگار ایرنا درشیراز افزود: این نگرانی ها سلسه مراتب دارد و باید مسئولان استانی و شهر شیرازهم پای کار بیایند زیرا برای سازمان لیگ باید شرایط میزبانی و میهمانی تیم ها در هر استانی  فراهم شود.   
وی اضافه کرد: تیم فجر شهید سپاسی تیمی دوست داشتنی است و منزلت آن باید حفظ شود که بتواند در ورزشگاه واجد شرایط تمرین کند چه برسد به اینکه بخواهد مسابقه دهد.
مهدی، با بیان اینکه زمانی که تیم فجر در لیگ دسته یک بود بازدیدهای مختلفی از ورزشگاه حافظیه و پارس داشتیم، بیان داشت : تمام اشکال های این ۲  ورزشگاه صورت جلسه شد اما متاسفانه تاکنون هیچ اتفاقی رخ نداده است و تا روز گذشته ششم مهرماه نیز مکاتبه ای از سوی باشگاه های شیرازی مبنی براعلام نام ورزشگاه میزبان نشده است.سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ ادامه داد: اینقدر از ورزشگاه پارس و حافظیه دیدن کردیم که دیگر حفظ شده ایم و مسئولان استانی باید این نگرانی را بپذیرند و سریع فکر اساسی کنند.
این مقام مسئول فدراسیون فوتبال ادامه داد:قرار شد تا زمانی که ورزشگاه پارس آماده می شود، ورزشگاه حافظیه به عنوان جایگزین برای  انجام ۲ تا سه بازی معرفی کنند اما به نظر می رسد هیچ اقدامی صورت نگرفته و اینکه در گذشته ورزشگاه حافظیه میزبان مسابقات لیگ برتر و یا خارجی بوده اما هم اینک زمان عوض شده و استانداردهای ورزشگاه ها تغییر و به روز شده است.
مهدی تاکید کرد: انتظارداریم تا تغییرات و رفع نواقص در ورزشگاه حافظیه  با سرعت بیشتری انجام شود و به ما اعلام  کنند نواقص بر طرف شده و ما هم سریع به شیراز سفر خواهیم کرد  تا پس از بازدید جواز ۲ تا سه بازی را در ورزشگاه حافظیه صادر کنیم تا ورزشگاه پارس هم آماده شود.  
وی اظهار داشت: همچنین ورزشگاه مس رفسنجان وغدیر تهران تا زمانی که تغییرنکنند و استاندارد نشوند اجازه بازی به آنها نخواهیم داد و برای ما هم هیچ استانی فرق نمی کند زیرا استانداردها ازهمه چیزمهم  تراست با این حال امیدوار هستیم مسئولان استان فارس اعلام کنند ورزشگاه حافظیه آماده شده است.
هم اینک تیم فجر شهید سپاسی در لیگ برتر و تیم قشقایی شیراز هم در لیگ دسته یک کشور حضور دارد.
۲۸ تیر ماه ۱۴۰۰ بود که تیم فجر شهید سپاسی شیراز با غلبه بر گل ریحان البرز قهرمان مسابقات فوتبال دسته اول کشور شد و پس از هشت سال جواز حضور در لیگ برتر را بدست آورد، تیم بادران تهران هم دوم شد تا این تیم لیگ برتری شود.

بازی های ابتدایی تیم فجر در استانی دیگر ؟
از آنجا که ورزشگاه پارس شیراز که اساسی چمن آن مورد بازسازی قرار گرفته و تا پایان آذرماه آماده بهره برداری می شود و  همچنین زمین ورزشگاه حافظیه هم از نظر چمن و هم از نظر رختکن هنوز مورد تایید سازمان لیگ قرار نگرفته و بعید است این اتفاق بیفتند، به احتمال زیاد چندین بازی ابتدایی تیم فجر که در شیرازمیزبان است باید در استانی همجوار برگزار شودمگر اینکه ورزشگاه حافظیه پس از رفع نواقص برای انجام چند بازی مورد تایید سازمان لیگ فوتبال قرار گیرد.
سیرجان محل بازی تیم فجر
پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ علی اصغر کلانتری به خبرنگار ایرنا گفته بود: ۶ ماه پیش درمورد ورزشگاه پارس و حافظیه تذکر داده بودیم که اتفاقی نیفتاد و او از ورزشگاه سیرجان در استان کرمان را به عنوان یکی از محل انجام بازی های ابتدایی این تیم در لیگ برتر نام برد.   
 قرعه کشی لیگ برتر
قرار است دهم مهرماه قرعه کشی بیست و یکمین دوره مسابقات فوتبال برتر جام خلیج فارس بین ۱۶ تیم صورت گیرد و آنها نیز حریفان خود را بر اساس جدول  بشناسند.
بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورجام خلیج فارس پس ازچندین بارتغییر در شروع، قرار است از ۲۷ مهر ماه آغاز شود.
درلیگ برتر فوتبال کشور ۱۶ تیم حضور دارند و پس از انجام ۳۰ بازی تیم های اول و دوم جواز مستقیم به لیگ قهرمان آسیا دریافت خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم به دسته یک فوتبال کشور سقوط خواهند کرد.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
کد مطلب : ۲۳۷۱۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما