۰
plusresetminus
سرپرست شهرداری کازرون در آیین پاسداشت آتش‌نشانان:

آتش‌نشانان کازرون، شهرهای پیرامونی را نیز پوشش می‌دهند

درخواست از فرماندار کازرون برای تکمیل تجهیزات آتش‌نشانان
تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۴
شهردار کازرون از فرماندار کازرون که رئیس کمیته بحران شهرستان است، درخواست کرد که پیگیر تکمیل تجهیزات لجستیک آتش‌نشانی، یک ماشین مجهز به بالابر با توانایی پوشش دست‌کم ۲۰ متر بلندی، باشد.
پاسداشت آتش‌نشانان در کازرون/ عکس: ظفر انصاری
پاسداشت آتش‌نشانان در کازرون/ عکس: ظفر انصاری
به گزارش ظفر انصاری/ حافظ خبر؛ مهندس رضا نوذری، سرپرست شهرداری کازرون در آیین بزرگداشت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان و همچنین پاس‌داشت تلاش‌های آتش‌نشانان گفت: آتش‌نشانان با فداکاری و ازخودگذشتگی و ایثار، از جان خود می‌گذرند و بارها دیده‌ایم که آتش‌نشانان برای نجات دیگران، جان خویش را به خطر انداخته‌اند.
وی افزود: نام‌گذاری ۷ مهر، روز گرامی‌داشت آتش‌نشان و ایمنی، در راستای پاسداشت خون شهدایی است که در ۷ مهر ۱۳۵۹ بی‌درنگ به دل آتش زدند و هنگامی کوشش برای فرونشاندن آتش، دشمن بعثی عراق، پالایشگاه آبادان را بمباران کرد و آتش‌نشانان را به شهادت رساند.
سرپرست شهرداری کازرون در ادامه یاد شهدای پلاسکو و علی لندی، نوجوان فداکار ۱۵ ساله‌ای که جان دو تن را نجات داد، گرامی‌داشت و یادآور شد: علی لندی به ما نشان داد که هنوز نوجوانان و جوانان این خاک با پیروی از شهدای دوران دفاع مقدس، جان خویش را در طبق اخلاص قرار داده  و با  گذشتن از جان خویش، به ما درس ایثار و فداکاری می‌دهند.
وی در ادامه از فرماندار کازرون که رئیس کمیته بحران شهرستان است، درخواست کرد که پیگیر تکمیل تجهیزات لجستیک آتش‌نشانی، یک ماشین مجهز به بالابر با توانایی پوشش دست‌کم ۲۰ متر بلندی، باشد.
مهندس رضا نوذری سرپرست شهرداری کازرون
دکتر علی مظفری، فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز در این آیین یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: روز آتش‌نشانی و ایمنی، روز بزرگداشت و پاسداشت کسانی از جنس ایثار، فداکاری، شجاعت و شهادت هستند و با ازخودگذشتگی و فداکاری، زمینه حفظ و نجات جان مردم می‌شوند.
وی با پاسداشت کوشش آتش‌نشانان یادآور شد: همه ما می‌بینم هنگام رخدادی در کشور یا در همین شهرستان، چگونه آتش‌نشانان بی‌ادعا و مخلص بدون هیچ چشم‌داشتی به صحنه می‌آیند.
دکتر علی مظفری فرماندار کازرون
مظفری افزود: آتش‌نشانان نمونه عینی و عملی ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه هستند که برآیند آن نوجوانی است که بدون عضویت رسمی سازمان آتش‌نشانی، با الگوبرداری از آتش‌نشانان، هنگامی که می‌بیند جان دو انسان در خطر است، به دل آتش می‌زند و جان آن‌ها را نجات می دهد؛ هرچند جان خود را فدا می‌کند.
مظفری با اشاره به این که آتش‌نشانی شغل نیست، که عشق است ادامه داد: برگزیدن شغل آتش‌نشانی، برپایه عشق است؛ چون شغل‌ها بیشتر برای نجات زندگی خود است و آتش‌نشانی نجات جان انسان‌ها را در اولویت خود دارد. امروز می‌بینم که آتش‌نشانان چگونه با عشق و پرانگیزه در محل کار حاضر می‌شوند.
 حامد پشنگیان، سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون هم در این آیین، گفت: نخستین گام گذر از هر بحرانی، مدیریت آن بحران است. هر گاه بحرانی به وجود می‌آید، مدیریت آن بحران مسئله مهم و اصلی و سپس هم‌دلی و هم‌زبانی است و اگر همزمان این دو را داشته باشیم، سربلند خواهیم شد.
در پایان این آیین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، کوشش‌های آتش‌نشانان کازرون پاس داشته شد.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
کد مطلب : ۲۳۷۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما