۰
plusresetminus
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس:

بخشش دیگران، فرمول استجابت دعاست

منتظران خوبی‌ها را منتشر کنند
تاریخ انتشارجمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۵
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کنند که بشریت پذیرای ظهور باشد، گفت: به همین دلیل است که می‌گویند خوبی خود را منتشر کنید و اگر انسان خوب و درستی هستیم، دیگران را هم به درستی دعوت کنیم.
حجت‌الاسلام علیرضا حدایق
حجت‌الاسلام علیرضا حدایق
به گزارش حافظ خبر؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بامداد امروز، ۹ مهرماه در سلسله سخنرانی‌های مجازی خود با موضوع سبک زندگی مهدوی به ملزومات ظهور و وظایف منتظران اشاره کرد و گفت: جوانی آمد و سئوال کرد اگر من پاک باشم و درست زندگی کنم، امام زمان(عج) ظهور خواهند کرد؛ پاسخ دادم خوب بودن تنها یک نفر کافی نیست چنانچه با یک گل، بهار نمی‌آید اما یک گل عطر خود را همراه دارد.
وی افزود: مؤمنان سئوال می‌پرسند که چرا امام زمان(عج) ظهور نمی‌کند. در پاسخ باید گفت مگر چند نفر مؤمن و متدین و خوب هستند. امام که برای یک نفر و یک قبیله نمی‌خواهد ظهور کند، بلکه می‌خواهد امام زمان(عج) باشد. بشریت باید پذیرای ظهور باشد به همین دلیل می‌گویند خوبی خود را منتشر کنید و اگر انسان خوب و درستی هستیم، دیگران را هم به درستی دعوت کنیم.
حدائق یادآور شد: پیامبر(ص) فرمودند تا زمانی که جامعه اسلامی به چهار مطلب پایبند بوده و عمل می‌کند از دو آفت خشکسالی و گران شدن قیمت‌ها در امان است، در غیر این صورت جامعه دچار این دو مشکل اساسی خواهد شد.
مسئول حوزه علمیه منصوریه شیراز ادامه داد: نخست محبت کردن به یکدیگر است؛ سئوال اینجاست چقدر به همدیگر محبت می‌کنیم. البته باید بدانیم محبت کردن صبر می‌خواهد و اینطور نیست که به راحتی محبت کنیم. باید نفس را تربیت کرده باشیم و بر روی خود کار کرده باشیم که بتوانیم به دیگران محبت کنیم.
وی تصریح کرد: پیامبر(ص) فراتر از محبتی که از ما می‌خواست محبت می‌کرد. به دشمن خود هم نظر لطف داشت، در جریان جنگ احد با آن حجم عظیم مصائب می‌فرماید خدایا اینها را هدایت کند، این محبت رسول‌الله(ص) است که کریمان با بدان هم بد نکردند.
حدائق دومین مطلب را کمک کردن به یکدیگر و مهرورزی و سوم فاصله گرفتن از حرام برشمرد و گفت: تا زمانی که جامعه اسلامی از حرام فاصله بگیرد، مردم در خوشی هستند و این هم صبر در برابر گناه می‌خواهد. سئوال اینجاست ما در فاصله‌گذاری از گناه چقدر موفق بوده‌ایم.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با بیان اینکه مطلب چهارم هم ادای امانات است که این مسئله هم صبر می‌خواهد شد، گفت: طبق فرمایش پیامبر(ص) اگر به این ۴ مورد توجه نکنیم، قطعاً جامعه دچار خشکسالی و گرانی و مشکلات خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت فرمودند به واسطه عفو، رحمت الهی را بر خود جاری کنید. یعنی ضریب گذشت و آستان تحملتان را بالا ببرید و این یک فرمول استجابت دعاست.
حدائق بیان کرد: اینگونه نیست که درب خانه خدا برویم و بگوییم الهی العفو و خداوند هم ما را ببخشد. خیر طلب استغفار آداب و شرایط دارد و لقلقه زبان نیست که بخواهیم خودمان را بازی دهیم. در این زمینه احادیث متعددی از ائمه معصومین آمده است از جمله اینکه امام صادق(ع) در این زمینه فرمودند اول از کسانی که در حقت بدی کردند، بگذر تا خدا هم در حق تو بگذرد و همچنین دعا کنیم خدایا کسانی که ما در حق آنان خطا کردیم، به دل آنها بینداز که از خطای ما بگذرند.
عضو جامعه روحانیت شیراز اگر در این دنیا برای بخشیدن انسان‌ها سخت گرفتیم، در روز قیامت هم به ما سخت خواهند گرفت، افزود: این اصل اخلاقی باید در جامعه امروز شکل بگیرد. گاهی اوقات کدورت وجود زن و شوهر را پر می‌کند در صورتی که اگر بخواهیم مشمول رحمت الهی شویم باید ببخشیم.
وی این نکته را یادآور شد: حضرت علی(ع) درباره اینکه کجا باید بخشید نیز فرمودند در جایی بگذرید و ببخشید که طرف پشیمان است و قبول می‌کند که اشتباه کرده است اما وقتی کسی مصر بر اشتباه است، حتی خدا هم او را نمی‌بخشد.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
کد مطلب : ۲۳۷۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما