۰
plusresetminus
مدیرکل ورزش و جوانان فارس :

ورزشگاه حافظیه شیراز میزبان بازی‌های فجر سپاسی در لیگ برتر فوتبال است

تاریخ انتشارجمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۰
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس اعلام کرد: ورزشگاه حافظیه شیراز هم اینک بر اساس دستور سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در حال تعمیر اساسی است و به عنوان ورزشگاه جایگزین تا آماده شدن ورزشگاه پارس میزبان بازی‌های ابتدایی تیم فجر سپاسی در لیگ برتر فوتبال است.
ورزشگاه حافظیه شیراز
ورزشگاه حافظیه شیراز
به گزارش حافظ خبر؛ عباس حاجی زاده  جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: پس از صعود تیم فجر به لیگ برتر فوتبال و با توجه به نامه سازمان لیگ فدراسیون اقدامات خود را روی ۲ ورزشگاه شیراز شامل ورزشگاه پارس و حافظیه انجام دادیم و متاسفانه چمن این  ۲ ورزشگاه با مشکل مواجه است که میرات گذشته این اداره کل بوده و یک شبه نمی شد اشکال ها را بر طرف کرد.   
وی اضافه کرد : با این حال بر آن شدیم تا چمن ورزشگاه پارس را به صورت اساسی تعمیر کنیم و چمن ورزشگاه حافظیه هم بازسازی کنیم تا مسابقات ابتدایی لیگ برتر از استان فارس خارج نشود.
حاجی زاده با بیان اینکه ورزشگاه حافظیه باید در قالب ترک تشریفات مناقصه که مستلزم اخذ مجوز لازم  بود، دچار بروکراسی اداری شد گفت: هر چند تاخیر در آن پیش آمد اما در نهایت این مجوز اخذ و قرارداد منعقد شد.
این مقام مسئول  ادامه داد:کارهای اساسی انجام شده در استادیوم حافظیه توسط پیمانکار شامل ترمیم و بازسازی چمن ،تعویض صندلی های ذخیره از معمولی به مبلمان،رنگ آمیزی نرده ها،کنیتکس ساختمان ها و دور رینگ زمین،رنگ آمیزی راهروها، مواد نانو و ایزوگام‌سکوهای بالای سالن کنفرانس،تعمیر و تجهیز سالن‌کنفرانس،تعمیر دکلهای اصلی برق ،تعمیر روشنایی مجموعه،تعمیر سیستم صوتی از جمله کارهایی بوده که تاکنون انجام شده است.
وی اضافه کرد :همچنین ،تعمیر و تکمیل سیستم مداربسته،نصب شیشه سکوریت های جایگاه ویژه،تعمیر و تعویض شیرآلات،اسید شویی رختکن ها و سرویس های بهداشتی ،تعمیر کمد رختکن ها،سرویس اسکوربورد، محصور کردن پمپ و منبع آب مجموعه،تعمیر و تعویض و اضافه کردن جایگاه دوربین صدا و سیما، تعویض سیستم روشنایی رختکن ها از دیگر کار هایی بوده  که در ورزشگاه  حافظیه با نظارت مستمر برعملکرد پیمانکاران انجام  شده است.   
سازمان  لیگ بیاید ورزشگاه حافظیه را بازدید کند 
حاجی زاده  افزود: تمام کارهایی که مدنظر فدراسیون فوتبال بود در ورزشگاه حافظیه انجام دادیم بسیاری موراد رفع شده و دیگر موارد هم تا پانزدهم مهرماه رفع و آماده می شود و سازمان لیگ می تواند از این ورزشگاه برای انجام مجوز ابتدایی بازیهای لیگ برتر نیز بازدید کند.
سرچشمه این خبر مشخص نیست که بازی‌های فجر در خارج از استان برگزار می‌شود
مدیر کل ورزش و جوانان فارس با اظهار اینکه نمی دانم اینکه می گویند بازی های فجر در خارج استان  برگزار می شود از کجا نشأت گرفته است، بیان داشت :  باشگاه فجر شهید سپاسی بر مبنای کدام نامه اطلاعیه صادر کرده است ، طبق  استعلامی که  از هیات فوتبال گرفتیم هیچ نامه ای تاکنون مبنی بر معرفی ورزشگاه خارج از استان به هیات یا اداره کل ورزش و جوانان ارسال نشده است و  اینکه باشگاه فجر شهید سپاسی بخواهد بدون هیچ مدرک مستندی زحمات اداره کل ورزش و جوانان فارس با توجه به زمان اندک و بدون اعتبارزیر سوال ببرد، درست نیست.
اظهار نظر بدون اعلام سازمان لیگ 
وی گفت: از زمان صعود تیم فجر به لیگ برتر سه ماه زمان داشتیم  بدون هیچ گونه اعتباری که ناشی از تغییر و تحول در دولت بود سعی کردیم که تمام مشکلات را بر طرف کنیم و جای تعجب است که چرا برخی بدون اینکه سازمان لیگ از ورزشگاه حافظیه دیدن کند اطهار نظر می کنند که ورزشگاه حافظیه آماده نیست؟
ورزشگاه حافظیه شیراز میزبان بازی‌های فجر سپاسی در لیگ برتر فوتبال است
اجرای کاشت چمن در ورزشگاه پارس شیراز 
مدیرکل ورز ش و جوانان فارس با شاره به اینکه متاسفانه با وجود پی گیری های متعدد و نامه نگاری و برگزاری جلسات مختلف و  گرفتن مجوز ترک تشریفات از سوی حمید  سجادی وزیر ورزش و جوانان برای شرکت توسعه وزارت ورزش گفت: نصب گیت های ورودی، سیستم صوتی و  دوربین  های مدار بسته در ورزشگاه پارس در تعهد شرکت توسعه وزارت ورزش است که انجام نداده است و انتظار داریم  وزیر  ورزش و جوانان، استاندار فارس و  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی کمک کنند که کارهایی که شرکت توسعه در زمان افتتاح باید انجام می داده و از آنها مطالبه کردیم  به زودی اجرا شود.
حاجی زاده ادامه داد: تعمیر چمن و دیگرامکاتات ورزشگاه حافظیه برای چند هفته ابتدایی لیگ برتر هست و بعد از آماده شدن ورزشگاه پارس، روی  چمن  ورزشگاه حافظیه هم کار اساسی می شود که در این راه از سازمان برنامه و بودجه کشور هم انتظار داریم که  اعتبار ویژه ای برای این ۲ ورزشگاه در نظر بگیرند.
سازمان لیگ فوتبال: شان فارس نیست که نتواند میزبان مسابقات فوتبال باشد
سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ هفتم مهر ماه در مصاحبه تلفنی با خبرنگار ایرنا در شیراز اعلام کرده بود : در شان استان فارس و شهر شیراز نیست که نتواند میزبان مسابقات لیگ برتر و دسته یک باشد و ما نیز به مانند مردم فارس این نگرانی را داریم تا هر چه زودتر ورزشگاه پارس و حافظیه مهیای مسابقات شود.
سهیل مهدی افزود: این نگرانی ها سلسه مراتب دارد و باید مسئولان استانی و شهر شیرازهم پای کار بیایند زیرا برای سازمان لیگ باید شرایط میزبانی و میهمانی تیم ها در هر استانی  فراهم شود. 
وی اضافه کرد: تیم فجر شهید سپاسی تیمی دوست داشتنی است و منزلت آن باید حفظ شود که بتواند در ورزشگاه واجد شرایط تمرین کند چه برسد به اینکه بخواهد مسابقه دهد.
سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ادامه داد: اینقدر از ورزشگاه پارس و حافظیه دیدن کردیم که دیگر حفظ شده ایم و مسئولان استانی باید این نگرانی را بپذیرند و سریع فکر اساسی کنند.
 مهدی  اظهار داشت: همچنین ورزشگاه مس رفسنجان وغدیر تهران تا زمانی که تغییر نکنند و استاندارد نشوند اجازه بازی به آنها نخواهیم داد و برای ما هم هیچ استانی فرق نمی کند زیرا استانداردها ازهمه چیزمهم  تراست با این حال امیدوار هستیم مسئولان استان فارس اعلام کنند ورزشگاه حافظیه آماده شده است و ما هم بیاییم بازدید کنیم.
باشگاه فجر سپاسی: سازمان لیگ اعلام کرد عدم معرفی ورزشگاه به منزله انصراف از لیگ برتر است
اما باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز با انتشار اطلاعیه  ای در پیج اینستاگرامی این باشگاه  و اشاره  به  نامه  مورخ هشتم مهرماه سازمان که تصویر آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، گفته است : به اطلاع عموم هواداران فهیم و با اخلاق باشگاه فرهنگی ورزشی فجر شهید سپاسی شیراز می رساند این باشگاه با تلاش و سختی فراوان بعد از گذشت ٨سال توانست با قهرمانی لیگ یک فوتبال کشور مجوز صعود به لیگ برتر را کسب نماید و موجبات خوشحالی مردم این خطه از سرزمین پهناور اسلامی را فراهم سازد.
در ادامه آمده است: اما با وجود تاکیدات و نامه های مکرر سازمان لیگ فوتبال ایران مبنی بر نقص و نداشتن الزامات ورزشگاه حافظیه و پارس و پیگیری های مداوم این باشگاه از اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان در خصوص رفع نواقص ۲ورزشگاه مذکور متاسفانه تاکنون هیچ جواب و اقدام مثبتی صورت نپذیرفته است.
این اطلاعیه افزوده است: براساس نامه سازمان لیگ و به درخواست باشگاه فجر از اداره کل ورزش و جوانان فارس در صورت عدم معرفی ورزشگاه جایگزین چه در داخل استان و چه در خارج از استان این مساله به منزله  انصراف از رقابت ها محسوب و سازمان لیگ مراتب را جهت هرگونه تصمیم به ارکان قضایی ارجاع می نماید.
نامه سازمان لیگ ادعایی باشگاه فجر به دست ما نرسیده است 
اما مدیر کل ورزش و جوانان فارس در مورد نامه سازمان لیگ که توسط که فردی به نام کشوری پاراف شده است به ایرنا گفت:این نامه به دست ما  و هیات فوتبال نرسیده است ضمن اینکه جمعه مدیرعامل باشگاه فجر از نحوه بازسازی ورزشگاه حافظیه بازدیدکرد.
 حاجی زاده افزود: ورزشگاه حافظیه حتی یک ماشین چمن زنی نداشته اما  اقدام به خرید آن کردیم تا همه چیز مهیای برگزاری لیگ برتر در ورزشگاه حافظیه باشد.  
وی گفت: هیچ نامه ای مبنی بر انصراف فجر سپاسی از بازی برای ما نیامده و زمانی که شامگاه پنجشنبه هفتم مهرماه به عبدالرسول فلاح مدیرعامل باشگاه اعتراض کردم که چرا چنین اطلاعیه ای صادر کردید گفت:ما می خواستیم که مسئولان  استان به شما کمک کنند، اما من هم در پاسخ به ایشان گفتم شما اداره کل و هیات فوتبال را زیر سوال بردید.
هیات فوتبال فارس: آماده نبودن ورزشگاه شیراز نمی تواند دال  بر انصراف از لیگ برتر باشد
رییس هیات فوتبال هم جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون نامه ای از سوی سازمان لیگ مبنی بر اینکه اگر ورزشگاه جایگزین آماده نباشد به منزله انصراف تیم فجر شهید سپاسی از لیگ برتر تلقی می شود، به دست ما نرسیده است.
غلامعلی هنرپیشه بیان کرد: فرض بر اینکه  ورزشگاه حافظیه شیراز تا زمان برگزاری مسابقات مهیا نشود اما سازمان لیگ نمی تواند سهمیه شیراز را از یگ برتر حذف کند و چنین قانونی وجود نداشته که شخصی به نام کشوری نامه را پارگراف کرده است.
وی اضافه کرد: اگر ورزشگاه حافظیه نتواند تا زمان شروع مسابقات آماده شود ما این حق را داریم که بازیهای ابتدایی لیگ را در استانی دیگر برگزار می کنیم و اینکه انصراف تلقی شود غیر اصولی اظهار نظر شده است و چنین قانونی وجود ندارد.      
هم اینک تیم فجر شهید سپاسی در لیگ برتر و تیم قشقایی شیراز هم در لیگ دسته یک کشور حضور دارد.
صعود پس از  هشت سال
۲۸ تیر ماه ۱۴۰۰ بود که تیم فجر شهید سپاسی شیراز با غلبه بر گل ریحان البرز قهرمان مسابقات فوتبال دسته اول کشور شد و پس از هشت سال جواز حضور در لیگ برتر را بدست آورد، تیم بادران تهران هم دوم شد تا این تیم لیگ برتری شود.
پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ علی اصغر کلانتری به خبرنگار ایرنا گفته بود: ۶ ماه پیش درمورد ورزشگاه پارس و حافظیه تذکر داده بودیم که اتفاقی نیفتاد.
او از ورزشگاه سیرجان در استان کرمان را به عنوان یکی از محل انجام بازی های ابتدایی این تیم در لیگ برتر در صورت آماده نشدن ورزشگاه حافظیه نام برد.   
 قرعه کشی لیگ برتر
قرار است دهم مهرماه قرعه کشی بیست و یکمین دوره مسابقات فوتبال برتر جام خلیج فارس بین ۱۶ تیم صورت گیرد و آنها نیز حریفان خود را بر اساس جدول  بشناسند.
بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورجام خلیج فارس پس ازچندین بارتغییر در شروع، قرار است از ۲۷ مهر ماه آغاز شود.
درلیگ برتر فوتبال کشور ۱۶ تیم حضور دارند و پس از انجام ۳۰ بازی تیم های اول و دوم جواز مستقیم به لیگ قهرمان آسیا دریافت خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم به دسته یک فوتبال کشور سقوط خواهند کرد.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
کد مطلب : ۲۳۷۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما