برگزاری آیین بزرگداشت مولوی در خنج

10 مهر 1400 ساعت 11:24

مولف : محمدمهدی اسدزاده

دبیر شورای فرهنگ عمومی خنج از مسئولین و خیرین درخواست کرد تا زمینه و بستر فرهنگی و هنری شهر را برای فرهنگوران و هنرمندان آماده کنند؛ چون استعدادهای درخشانی در این شهرستان وجود دارد که نیازمند بستر فرهنگی و هنری مناسب هستند و اگر بستر مناسبی برای پرورش آن‌ها نباشد، استعدادسوزی خواهد شد.


به گزارش حافظ خبر؛ گرامی‌داشت یادروز مولانا در شهرستان خنج به کوشش مؤسسه خیریه و خدمات اجتماعی احسان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج با حضور مسئولین، ادب‌دوستان، شاعران و سخنرانی دکتر محمد ابونجمی، مولوی‌پژوه در محوطه باز مجتمع خیریه شهریاری برگزار شد.
 محمدصادق میری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خنج در این آیین گفت: به گفته بیشتر مولوی‌پژوهان، بستر فرهنگی مناسب شهر قونیه، دگرگونی‌های درونی و توانایی‌های مولانا و بودن شمس تبریزی، زمینه‌ساز جرقه‌ای شد که مولانا، مولانا بشود و تا ابد بر تارک تاریخ بدرخشد.
میری ادامه داد: هیچکدام از عوامل، به تنهایی نمی‌توانست مولانا را، مولانا کند؛ که هر سه عامل در کنار هم مولانا را مولانا کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خنج از  مسئولین و خیرین درخواست کرد تا زمینه و بستر فرهنگی و هنری شهر را برای فرهنگوران و هنرمندان آماده کنند؛ چون استعدادهای درخشانی در این شهرستان وجود دارد که نیازمند بستر فرهنگی و هنری مناسب هستند و اگر بستر مناسبی برای پرورش آن‌ها نباشد، استعدادسوزی خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خنج با درخواست برای پشتیبانی از برنامه‌های فرهنگی و هنری و آموزشی، افزود: از دیگر نیازهای زیرساختی هنری شهرستان، سالن پلاتو برای هنرمندان هنرهای نمایشی است.
دکتر محمدعارف ابونجمی، مولوی‌پژوه نیز در این نشست گفت: مولانا می‌پنداشت که دینی را نسبت به دیگران می‌بایست ادا کند و آن شناساندن عشق و راه رسیدن به معشوق بود. مولانا اسرار این راه را کشف کرد.
ابونجمی از عاشق بودن حضرت مولانا سخن گفت و مثنوی معنوی را عشق‌نامه خواند که چون یک کتاب درسی است و عرفان، تصوف، عشق، اخلاق و معارف را می‌آموزاند تا آیندگان از آن بهره گیرند.
یونس مؤذنی، آریو ابراهیمی و سعیده کیانی‌نژاد از شاعرانی بودند که در این آیین به شعرخوانی پرداختند.
در پایان تلاش‌های مهرداد سخایی برای بازگرداندن سه کتاب روانشناسی هنر بله گرفتن، نبوغ میلیاردی و پافشاری برای هدف به فارسی، پس از رونمایی کتاب‌هایش، پاس داشته شد. pdf این کتاب‌ها در بستر اینترنت به فروش می‌رسد.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo


کد مطلب: 23742

آدرس مطلب: https://www.hafezkhabar.ir/news/23742/برگزاری-آیین-بزرگداشت-مولوی-خنج

حافظ خبر
  https://www.hafezkhabar.ir