۰
plusresetminus
رئیس شورای اسلامی شهر کازرون:

تفکر حزبی و جناحی در شهرداری جایگاهی ندارد

شهردار کازرون: مشارکت عمومی مهمترین اصل مدیریت شهری است
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۸
اگر قانون مدیریت یکپارچه شهری در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، از اتلاف سرمایه مردم جلوگیری و در حفظ بیت المال صرفه جویی می شود.
آیین تودیع و معارفه شهردارهای پیشین و جدید کازرون/ عکس: ظفر انصاری
آیین تودیع و معارفه شهردارهای پیشین و جدید کازرون/ عکس: ظفر انصاری
به گزارش ظفر انصاری/ حافظ خبر؛ آیین تودیع و معارفه شهردارهای پیشین و جدید کازرون، امروز در فرمانداری کازرون و نشست شورای اداری این شهر برگزار شد.
محسن روزبهی، رئیس شورای اسلامی شهر کازرون در این آیین شهرداری را دستگاهی خدمات‌رسان دانست و گفت: شهرداری یک بنگاه سیاسی نیست و اندیشه حزبی و جناحی در آن جایگاهی ندارد.
محسن روزبهی همچنین توسعه پایدار را با هم‌اندیشی متخصصان و نگاه تخصصی در مجموعه مدیریت شهری ارزشمند خواند و افزود: داشتن شهری آرام، امن و پیشرفته، نیازمند قوانین دقیق و مستحکم است.
وی نبود مدیریت یکپارچه شهری را از خلاهای قانونی موجود و محدودکننده ظرفیت شوراها دانست و ادامه داد: اگر قانون مدیریت یکپارچه شهری در مجلس شورای اسلامی تصویب شود، از اتلاف سرمایه مردم جلوگیری و در حفظ بیت المال صرفه جویی می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر کازرون با اشاره به سابقه یکصد ساله شهرداری کازرون، یادآور شد: این سابقه شهرداری کازرون که حتی از بعضی مراکز استان ها هم بیشتری است، توقع مردم را از شورای شهر و شهرداری ویژه و افزون می کند، ما هم باید پاسخگوی مطالبات به حق شهروندان باشیم.
روزبهی با اشاره به اینکه از منظر خداوند متعال خدمت به مردم در ردیف ایمان به خدا و جزء خصایص مومنان است، گفت: شروع کار شورای جدید نمود آغاز حرکتی نو به سمت تعهدات جدیدی است که به مردم داده شده و زمانی ما در این راه موفق می شویم که با مردم شفاف باشیم و خدماتمان صادقانه باشد.
وی انتخاب شهردار را اولین و مهمترین وظیفه شورای اسلامی شهر عنوان کرد و افزود: به لطف خدا، در بدو کار شورای شهر توانستیم با اتفاق نظر شهرداری انتخاب کنیم که مومن، انقلابی، متخصص و دارای سابقه مدیریتی و چند سال شهردار بودن را در کارنامه خود دارد و مهمتر از همه فرزند شهید بودن ایشان است که قطعا در راه پدر قدم می گذارد و به مردم خدمت خواهد کرد.
او در پایان از زحمات اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران سابق تشکر کرد وگفت: اگر کازرون امروز به این جایگاه رسیده حاصل تلاش های همه این عزیزان در طول سالیان گذشته بوده است که ما هم در راستای خدمات بیشتر و تکمیل رسالت آنها نهایت تلاشمان را خواهیم کرد تا هم خدا و هم مردم از ما راضی باشند.

مشارکت عمومی مهمترین اصل مدیریت شهری است
شهردار جدید کازرون نیز در این مراسم، مشارکت عمومی را مهمترین اصل مدیریت شهری عنوان کرد و  یادآور شد: شهرداری این آمادگی را دارد تا از نظرات و پیشنهادهای مسئولان با تجربه، افراد متخصص، اصحاب رسانه‌ و مردم استفاده کند.
مهندس رضا نوذری از اعتماد شورای اسلامی شهر نسبت به خود گفت: هدف و رویکرد بنده همانطور که قبلاً هم بیان کردم، تکریم و تعامل با مردم، رعایت قوانین، تعامل با مسئولان، شفافیت و صداقت است و جهت تحقق این رویکرد نهایت تلاشم را به کار خواهم بست.
وی خاطرنشان کرد: فرصت خدمت بسیار کوتاه است، بنابراین نباید این فرصت ها را از دست دهیم، ان شاءالله  بتوانیم امانت دار خوبی برای مردم و شهر کازرون باشیم.
شهردار کازرون در ادامه توسعه خدمات بیشتر عمومی در زمینه های عمرانی، خدمات شهری، فضای سبز و...، ادامه کارهای نیمه تمام قبلی، توجه ویژه در امر شهرسازی به مردم بالاخص کودکان و بانوان و ارائه خدمات صادقانه و شفاف را جزو اهداف پیش روی خود برشمرد.
وی با اشاره به  دوره دوماهه  خود به عنوان سرپرست شهرداری گفت: رعایت ادب و امانت داری حکم می کرد که وعده ها و کارهای  ناتمامی که از دوره قبل باقی مانده بود را عملی کنیم.
مهندس نوذری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بهترین عملکرد یک مسئول این است که در پایان مسئولیت و خدمت مردم به نیکی از او یاد کنند.

تلاش کردیم تا سرمایه ای را که از مردم گرفته بودیم، به صورت خدمات به آنها ارائه کنیم
محمد امین مهرورز شهردارسابق کازرون نیز در این مراسم گفت: افتخار می کنم که در دو دوره شورای اسلامی شهر مورد اعتماد مردم بودم و پس از آن در سمت شهردار فرصت خدمت گزاری به همشهریانم نصیبم شد.
وی در ادامه ضمن تشریح عملکرد ۱۹ ماه خود در حوزه های عمرانی،خدماتی و فضای سبز شهرداری عنوان کرد: در واقع در تمام این مدت تلاش ما این بود که سرمایه ای که از مردم گرفته ایم را به صورت خدمات به آنها ارائه دهیم.
مهرورز در پایان از نهادهایی که در این مدت با شهرداری همکاری داشتند تشکر و برای مهندس نوذری شهردار جدید در ادامه راه آرزوی توفیق و سلامتی کرد.

هر جا که خاکریز خدمت به مردم باشد، در مظان اتهام قرار می گیرد
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس با اشاره به اینکه کارکردن برای مردم زمان و مکان نمی شناسد، گفت: هر جایی که خاکریز خدمت به مردم باشد، در مظان اتهام قراردارد و از همین حالا باید در این زمینه آمادگی داشته باشیم.
پرویز کهندل با اشاره به اینکه به ازای هر پست ما مدیران، ۷۲ نفر شهید پر کشیده اند، افزود: بزرگترین سرمایه ما اعتماد مردم است، بنابراین باید اعتمادسازی را اصل قراردهیم و کاری نکنیم که اعتماد مردم سلب شود.
وی با بیان اینکه همیشه حق و تکلیف در کنار هم است، افزود: مشکل جامعه ما این است که حقوق و تکالیفمان را نمی دانیم، نه ترک فعلی که وظیفه بوده، قابل قبول است و نه پذیرش فعلی که وظیفه ما نیست.
کهندل با اشاره به اینکه ارائه خدمات شهرداری باید در بستر الکترونیکی صورت پذیرد گفت: ارائه خدمات به صورت الکترونیکی منجر به کاهش مراجعات به شهرداری می شود و هر چه مراجعات کمتر شود، هم روند خدمت‌رسانی تسریع خواهد شد و هم فساد کمتر می شود.
مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری فارس با بیان اینکه بین شهروندی و شهرنشینی تفاوت است گفت: شهروندی نوعی امتیاز اجتماعی و انسانی است که احترام به همنوع و قوانین و مقررات در این حوزه قرار دارد و انتظارات و مطالبات مردم باید مطابق وظایف و اختیارات شهرداری باشد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاء الله از این پس، مهندس نوذری عضو هشتم شورای اسلامی شهر کازرون باشند و همانطور   که در خشت منشأ اثر بودند در کازرون هم منشأ اثر و خدمت باشند.

کازرون شهر مدیران است
سپس امام جمعه شهر کازرون خدمت در شهر کازرون را افتخاری بزرگ دانست و گفت: ما در شهری خدمت می‌کنیم که شهر مدیران و عملکرد آنها در حوزه های مختلف باعث افتخار است وامروز خوشحالم که در جلسه تکریم و معارفه دو مدیر موفق حضور دارم.
حجت الاسلام محمد صباحی به شهردار جدید توصیه کرد که توسعه بیشتر خدمات عمومی و استقبال از سرمایه‌گذاران را جزء اولویت های مهم کاری خود بداند و افزود: در این راه و در زمینه خدمت به مردم کازرون خودم را موظف می دانم که در کنار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر باشم.

همه مدیران شهرستان با شهرداری همکاری کامل داشته باشند
همچنین معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز در سخنانی گفت: از شهردار که خود فرزند این شهر هستند و شناخت کامل از شهر دارند، توقع داریم که نقاط ضعف و قوت شهر را شناسایی کرده و جهت رفع  مشکلات شهر با یک برنامه ریزی دقیق، بر اساس آن گام بردارند.
دکتر علی مظفری با برشمردن برخی مشکلات موجود شهر، از شهردار و اعضای شورای شهر خواست در جهت رفع این مشکلات برنامه ریزی و اقدام کنند.
وی تصریح کرد: از همه مدیران می خواهم به احترام شهر کازرون، با شهرداری همکاری کامل داشته باشند.
در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر از محمدامین مهرورز شهردار سابق کازرون تجلیل و حکم استاندار فارس برای مهندس رضا نوذری شهردار جدید کازرون قرائت و به وی تقدیم شد.
 
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
کد مطلب : ۲۳۷۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما