۰
plusresetminus
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس:

عدم توزیع امکانات عادلانه، کودکان را دچار مشکل کرده است

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۴۳
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس از برگزاری ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» خبر داد و گفت: ویژه‌برنامه‌های روز جهانی و هفته ملی کودک در سال ۱۴۰۰ در سراسر استان فارس با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری سایر دستگاه‌ها، به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.
نشست رسانه‌ای مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به مناسبت هفته ملی کودک
نشست رسانه‌ای مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به مناسبت هفته ملی کودک
به گزارش اعظم‌السادات موسوی/ حافظ خبر؛ سعیدرضا کامرانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس امروز (یکشنبه ۱۱ مهر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روزگار کودکی یکی از مهم‌ترین و طلایی‌ترین دوران عمر هر فرد را رقم می‌زند و چارچوب شخصیت هر فرد در این دوران تعیین می‌شود، گفت: آینده هر فرد بستگی به تربیت و تعلیم در دوران کودکی دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به اینکه زندگی آپارتمان‌نشینی و فضای محدود و کوچک، محدودیت‌هایی را برای کودکان به وجود آورده است و کودکان در اسارت این دیوارها قرار گرفته‌اند، افزود: عدم توزیع امکانات عادلانه، کودکان را دچار مشکل کرده است.
 کامرانی با یادآوری این مطلب که شهر و محیط‌زیست را باید برای کودکان و نوجوانان آماده کنیم، اضافه کرد: صندلی‌ها و اسباب‌بازی‌ها در بوستان‌ها به اندازه نیاز کودکان نبوده و یا به نوعی طراحی شده که کودک به تنهایی قادر به استفاده از آن نیست.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه برگزار می شود، افزود: روز ملی کودک، شانزدهم مهرماه است و ویژه برنامه‌ها با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون فارس، به بخشی از برنامه‌های کانون فارس در هفته ملی کودک اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم آغاز رسمی هفته ملی کودک در مراکز فرهنگی هنری، عضویت رایگان کودکان و نوجوانان علاقه‌مند در مراکز فرهنگی هنری کانون فارس، نشست مجازی با حضور مادر شهید مدافع حرم، فراخوان «مهربانی را اگر قسمت کنیم» ( ارسال کلیپ یک دقیقه‌ای با موضوع مهربانی در برخورد با دیگران به دلیل هم‌زمانی با ولادت حضرت رسول) بخشی از این برنامه‌هاست.
خاطره‌گویی یا قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای اعضا با عنوان «خاطرات با مزه من و ماسکم»، «من و دنیای مجازی» و...، ویژه برنامه «من شعر می‌خوانم با شاپرک گاهی»: شعرخوانی اعضای مراکز با هدایت مربیان و تهیه کلیپ مناسب برای انتشار در فضاهای مجازی، برنامه «سفر به سلامت»: سفر مجازی به مکان‌های دیدنی و جذاب ایران با توجه به محدودیت سفر در دوران کرونا، برگزاری جشنواره ساخت عروسک‌های بومی محلی و نمایشی و برگزاری اختتامیه این جشنواره در هفته ملی کودک، برگزاری نمایشگاه تمبرهای نقاشی: رونمایی از تمبرهای نقاشی برگزیده در جشنواره‌های بین‌المللی کانون، ویژه برنامه «کتاب من»: ویژه اعضای بخش مکاتبه‌ای و اعضای مراکز کانون، بخش دیگری از فعالیت‌های کانون استان در هفته ملی کودک است که مدیر کل کانون فارس به آن اشاره کرد.
 رونمایی از دو جلد کتاب ویژه کودک و نوجوان، برقراری ارتباط مجازی از حافظیه با قونیه با همکاری کانون خراسان شمالی و رونمایی از لوح‌های فشرده صوتی قصه‌گویی، بخش دیگری از فعالیت‌های کانون فارس در هفته ملی کودک خواهد بود.
«کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، باورهای دینی و معنویت»، «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی»، «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، «کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» و «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» اسامی روزهای هفته ملی کودک است که از ۱۶ تا ۲۲ مهرماه در ایران اسلامی برگزار می‌شود.
ما را در واتساپ دنبال کنید: https://chat.whatsapp.com/L8u9s2fZKaIG9Uxy02GNUo
کد مطلب : ۲۳۷۵۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما